Dr-Online

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Dr-Online – soluție construită pentru a duce interacțiunea dintre pacient și industria de sănătate la următorul nivel

Dr-Online pune la dispoziție un mediu online securizat pentru comunicarea dintre doctor și pacient, oferind  posibilitatea furnizorilor de servicii de sănătate să acceseze o modalitate profesională pentru interacțiunea cu pacienții, pentru promovarea cadrelor medicale și atragerea mai multor clienți prin oferirea unor servicii software moderne și specializate care vor transforma pacienții tranzitorii în clienți loiali.

În interviul de mai jos, co-fondatorul Dr-Online, Iulius Nistor, a răspuns întrebărilor ROTSA.

Co-fondator-ul Dr-Online, Iulius Nistor

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Iulius Nistor: Fondatorii sunt Iulius Nistor care are o experiență de 25 de ani în  vânzări și marketing și George Oprea, cu peste 15 ani de experiență în zona de banking. În 2016 am lansat un start-up în domeniul plăților electronice cu niște parteneri din Portugalia – PayUp. Când am inițiat formarea echipei l-am invitat pe George la un interviu și deși a preferat să rămână în banking, am rămas prieteni. Am avut o tentativă comună pentru un magazin online de produse naturiste, dar era prea devreme pentru România … Anul trecut am pornit Dr-Online.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?


Iulius Nistor:
Visul. Povestea. Încrederea.

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Iulius Nistor:
Ideea e mai veche, am cochetat cu ea de acum 4-5 ani și a durat destul de mult timp să parcurgem toate etapele de evaluare ale pieței, context, resursele necesare.

Care sunt realizările voastre până în acest moment? 


Iulius Nistor:
Suntem live! Avem singura aplicație reală de telemedicină din România care aduce în același loc pacientul, medicul, farmacia și asiguratorul, oriunde și oricând.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?

Iulius Nistor: Știam că putem face orice, voiam însă ceva … altfel. Telemedicina a fost cea care ne-a surâs și am acționat.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale?


Iulius Nistor:
Aproximativ 1 an.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?


Iulius Nistor: Starea sistemului medical românesc oferă răspunsul … este mereu loc de mai bine.

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?


Iulius Nistor: Suntem singura aplicație 100% de telemedicină, punem în legătură orice pacient cu orice medic cu drept de liberă practică prin înrolarea gratuită în platformă. Nu vindem abonamente – pacientul plătește strict consultația medicului și doar atunci când are nevoie.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru? 


Iulius Nistor: Conectivitate. 

Aveți deja clienți? 


Iulius Nistor: Am semnat deocamdată contracte pentru înrolarea ambasadorilor ( medici) și clinici private. Clienții, respectiv pacienții încep să se înroleze, dar nu vom demara campania dedicată acestora până nu populăm platforma cu cel puțin 150-200 medici din mai multe specialități.

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?


Iulius Nistor: Învățăm permanent din experiența piețelor în care telemedicina este mai avansată și atunci putem anticipa evoluția locală. Suntem permanent conectați și ne bucurăm să vedem că românii sunt deschiși și îmbrățișează tehnologiile noi.

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Iulius Nistor: Când faci ceea ce-ți place…

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului?


Iulius Nistor: Ne-am propus ca în 2 ani să avem în platformă 2000 de medici și să asigurăm în prima faza un serviciu de permanență, iar apoi să putem acoperi zona rurală. România are încă aproape 50% din populatie în mediul rural. Acolo infrastructura deși veche, există: cabinete, asistente medicale. Ceea ce lipsește sunt medicii. Dr-Online poate acoperi în bună măsură aceasta nevoie.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?


Iulius Nistor: Echipa înseamnă: Oameni! Oameni care au gândit Dr-Online, iar Dr-Online este în slujba oamenilor.

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?

 
Iulius Nistor: Organic, dar nu excludem alte soluții.

Care sunt greșelile pe care orice start-up la început de drum ar trebui să le evite?


Iulius Nistor: Greșelile sunt inerente, oricât de mult te-ai pregăti, ele apar. Important este ca problemele apărute să fie privite cu optimism, ca o oportunitate de a găsi noi soluții. Printr-o atitudine potrivită, orice obstacol poate fi depășit.

Care este un sfat de care îți mai amintești, care a schimbat parcursul startup-ului?


Iulius Nistor: Nimic nu e gata până nu e gata totul.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față?


Iulius Nistor:
Fiecare răsărit e un nou început! 

Se spune că e bine să înveți din greșelile altora, dar viața te aduce în situații în care trebuie sa rămâi optimist. În final, ceea ce este cel mai important este să știi că ai făcut ceea ce trebuie.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?


Iulius Nistor:
Dr-Online – Prima opțiune în Telemedicina din România!

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »