Synaptiq

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Synaptiq, startup-ul care aduce claritatea în analiza imaginilor medicale în cadrul procedurilor de tratare a cancerului

Synaptiq este un startup care lucrează la dezvoltarea unei platforme (Mediq) al cărui scop este să reducă considerabil timpul necesar pentru analiza imaginilor medicale în cadrul procedurilor de tratare a cancerului. 

Mediq este un software de conturare, dezvoltat pentru a ajuta medicii să identifice și să delimiteze tumorile canceroase. Mai mult, aplicația le va permite să comunice eficient cu colegii lor implicați în procesul de planificare a tratamentului cu radiații. Fondatorii și-au propus să realizeze această soluție folosind AI, deoarece această tehnologie se distinge de tehnologiile tradiționale din domeniul sănătății prin capacitatea sa de a culege date, de a le prelucra și de a oferi utilizatorului final un rezultat bine definit.

În interviul de mai jos, co-fondatorul Synaptiq, Mihai Cata, a răspuns întrebărilor ROTSA.

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Mihai Cata: Fondatorii sunt Dragos, Mihai, Diana, Roxana și Mohsin, cu un background profesional foarte variat, în business administration, HR, marketing, fizică computațională, fizică medicală și programare.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?

Mihai Cata: Pasiunea comună pentru tehnologie, pentru inovație și dorința de a face lumea un loc mai bun.

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Mihai Cata: Povestea a început cand Dragoș, lucrând în Germania la German Cancer Research Center și interacționând cu medicii radiologi, a identificat problemele cu care se confruntă ei și și-a propus să-și folosească cunoștințele pentru a le rezolva. A lucrat o perioada singur la proiect, după care a strans o echipa și așa a început Synaptiq.

Care sunt realizările voastre până în acest moment? 


Mihai Cata: Am extins echipa la 12 oameni, am dezvoltat până într-un punct foarte avansat produsul, am obținut o primă rundă de finanțare, am participat la mai multe programe de accelerare, am dezvoltat numeroase parteneriate cu clinici, spitale, companii și universități din România și Germania.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?


Mihai Cata:
Dorința de a experimenta viața de antreprenor, de a lucra la niște proiecte extrem de motivante și de a aduce aduce o contribuție semnificativă domeniilor IT/Healthcare.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale?


Mihai Cata:  A durat aproximativ 2 ani.

V-ați înscris la programe de incubare sau accelerare? Dacă da, la ce programe și cu ce v-au ajutat?


Mihai Cata:
Da, la Innovation Labs, RubikEdu, AdvancingAI și Nvidia Inception. Ne-au ajutat să ne mărim networking-ul, să interacționăm cu mentori de la care am avut multe de învățat, să obținem parteneriate cu diferite instituții și să ne extindem cunoștințele de business.

Divider

Cum ați reuși să identificați grupul țintă?


Mihai Cata
: Targetând potențialii utilizatori ai produsului nostru, în cazul de față centrele ce se ocupă cu radioterapie.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru? 


Mihai Cata:
Acuratețea obținută, faptul că este ușor de folosit și că le permite doctorilor să salveze timp, astfel tratând mai mulți pacienți și salvând mai multe vieți.

Aveți deja clienți?


Mihai Cata:
Suntem pe cale să semnăm primul contract cu primul client.

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?


Mihai Cata:  Încercând să-l folosim într-un mod constructiv, modificând soluția noastră astfel încât să corespundă cu doleanțele pieței.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului? 


Mihai Cata: Încercăm să ajutăm ecosistemul pe cât de mult putem și avem grijă să minimizăm carbon footprint-ul nostru.

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Mihai Cata:  Încercăm să punem accentul pe libertate și inovare și lăsăm echipa să fie cât mai creativă și non-conformistă.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?


Mihai Cata: 
Dorim să continuăm să îmbunătățim produsul prin a include mai multe tipuri de cancer și a dezvolta în continuare partea de User Experience și avem și perspective de a ne extinde echipa.

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?


Mihai Cata: 
Prin a acapara o piață mai mare și a ne extinde la nivel global.

Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?


Mihai Cata:  Lipsa unui go-to-market-strategy foarte clar (pentru că e foarte important pentru investitori), și să nu creadă că totul va merge conform planului, fiindcă în mare parte a cazurilor nu se întâmplă așa.

Care este un sfat de care îți mai amintești, care a schimbat parcursul startup-ului?


Mihai Cata:  Faptul că probabil va trebui să abordezi zeci de investitori pentru a-l convinge pe unul singur să investească. Părea o predicție foarte pesimistă, dar experiența ne-a arătat că e de fapt una foarte realistă.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față?


Mihai Cata:  Exemplele care îți vin în minte pe moment sunt meeting-urile pe care le-am avut la început cu unii investitori care ne spuneau că suntem „mult prea early stage” și care pe moment îți influențează negativ motivația, însă cu timpul și după ce am înțeles cum funcționează VC-urile și Angel Investing-ul am învățat să trecem peste.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?


Mihai Cata:  Faptul că plănuim niște chestii foarte interesante pentru următoarea perioada! Keep an eye on us!

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »