Spark School

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Spark School, școala hibridă unde se studiază după curriculum Internațional Cambridge

Spark School este o școală internațională hibrid unde se studiază după curriculum Internațional Cambridge. Aceasta școală poate fi accesată de elevii de liceu din toată lumea și își dorește să îi ajute să își descopere pasiunile, să aibă acces la o educație de calitate, să își dezvolte aptitudinile și să crească relații sociale și personale sănătoase, devenind astfel niște cetățeni globali, pregătiți pentru viitor. 

În interviul de mai jos, Florina Popîrțac, CMO Spark School, a răspuns întrebărilor ROTSA.

Echipa Spark School

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Florina Popîrțac:
Fondatorul Spark este Ruxandra Mercea, directoarea executivă a  școlii Transylvania College. Echipa Spark este formată din persoane care lucrează în educație, în Transylvania College, cât și din specialiști în tehnologie și industrii creative. Ideea a apărut odată cu pandemia și cu problemele adiacente în livrarea educației în mod clasic, într-un mediu fizic, într-o sală de clasă. Totodată, a apărut și dintr-o altă nevoie pe care am identificat-o: copiii familiilor care călătoresc mult prin natura jobului lor. Acești tineri trebuie sa aibă acces la educație în mod permanent și, de obicei, sunt înscriși în școli internaționale. Mai sunt și acei tineri care călătoresc ei înșiși mult, cum ar fi sportivii de performanță. 
Echipa crește odată cu business-ul și a adoptat conceptul hibrid al școlii, așadar și angajații pot să lucreze de oriunde.  

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?

Florina Popîrțac: Oameni care împărtășesc aceleași valori. Suntem o echipă care lucrează pe principiile încrederii, putem să avem conversații dificile, atunci când este cazul. Focusul echipei este pe rezultate și pe menținerea unui echilibru între viața profesională și personală. Diversitatea echipei este iar un lucru fascinant, este un mediu multicultural.

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Florina Popîrțac:
Pandemia a fost primul impuls care a coagulat o mică echipă din Transylvania College, pentru a lucra la o soluție pentru problema apărută, cât și la alte probleme care nu sunt legate de pandemie. Ideea principală este de a descoperi pasiunea în fiecare elev, iar mai apoi de a sprijini elevul să studieze în jurul ei. 
Oportunitatea unică oferită de SPARK le va permite elevilor să îmbrățișeze pe deplin cultura și etosul unui mediu de învățare comun. Majoritatea platformelor școlare online oferă doar soluții academice, în timp ce filozofia SPARK este a unui model de educație dezvoltat pe patru piloni (academic, leadership, wellbeing și educație globală) va oferi o dezvoltare holistică, într-un sens real.

Care sunt realizările voastre până în acest moment? 


Florina Popîrțac: În 15 iulie 2021, am lansat conceptul și brandul Spark, așteptând primii elevi în școala hibridă începând cu luna octombrie a acestui an. Avem pregătite primele 20 de cursuri pentru IGCSE și AS/A level și deja lucrăm pentru lansarea următoarelor cursuri, care să completeze oferta educațională.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?


Florina Popîrțac: Ruxandra Mercea nu este la prima inițiativă concretă în educație. Ea este directorul școlii Transylvania College și mai conduce alte două organizații. SPARK a pornit și de la visul de a duce modelul educațional Transylvania College pe piața internațională.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale?


Florina Popîrțac:
Aproximativ 1 an de zile. Ne propunem să lucrăm în fiecare an la îmbunătățirea soluției, care să fie aliniată permanent cu nevoile care vor apărea în piață.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?


Florina Popîrțac:
„Efectul de acumulare” al coronavirusului este că, în timpul pandemiei COVID-19, întreruperile educației vor avea implicații pe termen lung. Începerea cu întârziere a anului școlar sau întreruperea acestuia perturbă viața multor copii, a părinților și a profesorilor. Mai mult, majoritatea țărilor au sisteme de educație inegale, iar aceste efecte negative vor fi resimțite mai puternic. Am identificat mai multe grupuri țintă, în Transylvania College, iar acestea au fost ușor de identificat din experiența de 23 ani în educație și muncă cu familii internaționale, apoi ne-am extins cercetarea printr-o rețea de 30 de școli internaționale.

Divider

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?

Florina Popîrțac: Modelul educațional, care se axează pe dezvoltarea integrală a unui tânăr, în toate cele 4 direcții: academic, wellbeing, leadership și educație globală. Mai mult decât atât, ne focusăm pe descoperirea pasiunilor în fiecare elev și acordăm elevilor posibilitatea de a-și alege singuri materiile în cadrul liceului Spark. Oferim consiliere în alegerea universității și pregătirea pentru carieră, care corespunde cu materiile alese și interesele fiecărui elev.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru?  


Florina Popîrțac:
Inovația SPARK, atât în ​​ceea ce privește dezvoltarea tehnologică, cât și conținutul, este o parte critică a viziunii noastre pe termen lung. Am investit timp și resurse financiare în dezvoltare până acum și am reușit să aducem tehnologia la TRL 6, cu validarea cu succes efectuată în timpul crizei COVID-19, prin derularea abordărilor de învățare la distanță cu Transylvania College. Acesta este un pas important în demonstrarea maturității tehnologiei.
Un alt USP pe care îl aducem este personalizarea subiectelor pentru fiecare elev în parte și posibilitatea care i-o oferă acest lucru fiecărui elev de a-și modela viitorul și de a avea învăța cu plăcere ceea ce îl interesează. De aici pornesc restul avantajelor pe care le aducem – învățământul hibrid pentru elevii de liceu le oferă acestora flexibilitatea de a-și continua pasiunile, de a fi alături de familie la evenimente importante, de a-și face singuri programul și le dă posibilitatea de a lua decizii și de a-i implica în propriul viitor. Ceea ce, cu siguranță, îi va face mai responsabili.

Aveți deja clienți?


Florina Popîrțac: Avem deja peste 40 de elevi care doresc să înceapă liceul Spark în octombrie. Aceștia sunt din România, expați din diverse țări de pe glob, precum și români care locuiesc în alte țări. Am primit solicitări din peste 65 de țări și 4 continente.

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?


Florina Popîrțac: Am început să dezvoltăm soluții complementare. Fiind vorba de elevi din multe țări, cu legislații diferite în educație, a trebuit să ne asigurăm că soluția noastră este potrivită pentru piața fiecărei țări. Ne-am propus ca în primul an să ne concentrăm pe Europa, dar numărul de solicitări din Asia și SUA crește tot mai mult, de aceea căutăm soluții potrivite pentru fiecare piață în parte.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului? 


Florina Popîrțac: Programul nostru de Global Awareness vine ca un ajutor în pregătirea elevilor în ceea ce privește sustenabilitatea și respectul pentru mediu și ceea ce îi înconjoară; mai mult, în cadrul acestui program elevii învață reciprocitatea, să trăiască într-o comunitate globală și să contribuie la îmbunătățirea a tot ceea ce înseamnă comunitatea globală. Toate programele care le avem – Academics, Global Awareness, Leadership și Wellbeing – se concentrează pe dezvoltarea elevilor și posibilitatea de a-i expune la probleme actuale și de a găsi rezolvări.

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Florina Popîrțac:
Cultură internațională, susținem diversitatea și incluziunea. Considerăm că fiecare membru al echipei are puncte forte, fiecare este lider în zona sa de expertiză și reacționăm la nevoia de schimbare, ne adaptăm.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?


Florina Popîrțac: Să continuăm ceea ce facem, să ne gândim cum putem să ajutăm mai mult la educația elevilor și să ne focusăm pe ceea ce au nevoie, pe dezvoltarea lor actuală. Ne concentrăm să creștem niște cetățeni pregătiți pentru viitor, să fim proactivi și să formăm o echipă care să vină în sprijinul elevilor pentru a-i ajuta pe aceștia să înțeleagă mai bine fiecare proces, fiecare curs și de a le ușura modul de studiu. 

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?


Florina Popîrțac: 100% în primii 3 ani, iar apoi o creștere cu 80% pe an. Tintim piața din estul Europei și alte țări care sunt apropiate de fusul orar al României. Soluția Spark vine în ajutorul elevilor și dorește sa vina și în sprijinul școlilor, si al profesorilor. Cursurile Spark pot fi integrate ușor în alte școli, care sunt nevoite sa predea în sistem online elevilor datorită pandemiei.

Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?


Florina Popîrțac:
Ca incepator în start-up poți greși dacă îți limitezi visurile, dacă nu reușești să comunici eficient ceea ce dorești să transmiți și dacă exagerezi cu ceea îți propui să faci. Echipa Spark, urmărește îmbunătățirea și controlul constant al business-ului.

Care este un sfat de care îți mai amintești, care a schimbat parcursul startup-ului?


Florina Popîrțac:
Definește așteptări clare și acorda încredere echipei tale, măsoară constant rezultatele și îmbunătățește continuu procesele.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față?


Florina Popîrțac:
Da, eșecurile fac parte din viață și doar așa ne putem dezvolta. Pe noi ne-au ajutat să creștem, să realizăm ce vrem și cum vrem. După ce am conștientizat de ce am eșuat, după ce am făcut un review al motivelor, am reușit să ne ridicăm și să începem de la început și să facem mai bine. 

Între stimul și răspuns, trebuie să fie o pauză, mai scurtă sau mai lungă, important este să conștientizăm existența ei și să acționăm în conștiință.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?


Florina Popîrțac: Ne pregătim pentru prima rundă de finanțare, pentru a scala Spark pe piața internațională. În următoarea perioadă, după ce se va deschide școala, vom fi prezenți online mai mult și veți putea avea access la cursurile noastre, veți înțelege în ce constă fiecare curs și cum îi poate ajuta pe copiii voștri atât în dezvoltarea personală, cât și în carieră. Vă invităm, așadar, să ne urmăriți și veți afla „insights” despre cursurile noastre.

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »