Startup Reaktor – Up to 300,000 Euros for Startup Internationalization
Early-stage technology startups from Southeastern Europe can expand into ten countries and secure between 50,000 and 300,000 euros in the fifth edition of the go-to-market
Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*
Înființat în 2020 la București, Silo App automatizează proiectarea industrială a silozurilor, reducând ciclul de vânzări și costurile asociate acestuia cu 90%.
Silo App este prima soluție de acest fel de pe piață și aduce îmbunătățiri semnificative proceselor de proiectare și vânzare. Silo App automatizează procese care nu au mai fost automatizate până acum, oferind o integrare între proiectarea primară, ofertare, marketplace și soluții DYI.
În interviul de mai jos, Adrian Badea, fondatorul și CEO-ul Silo App a răspuns întrebărilor ROTSA.
Echipa Silo App, de la stânga la dreapta: Alexandru Silveanu, Adrian Badea, Alexandra Micu, Andrei Luchici
Adrian Badea: Alexandra Micu (CMO) este antreprenor în serie în domeniile Executive Search, resurse umane și responsabilitate socială. Alexandra este un mare avocat și susținător al antreprenoriatului și iubește să motiveze oamenii să-și găsească drumul profesional. Alexandru Silveanu (BDM) este student al USAMV și este pasionat de identificarea soluțiilor pentru digitalizarea agriculturii. Andrei Luchici (CTO) este specialist în inteligență artificială. Andrei este mentor, consilier, trainer și rezolva probleme cu ajutorul AI, ML și Data Science. Diana Petre (Junior Developer) este programator si vine cu un aer proaspăt și inovator. Adrian Badea (CEO) are experiență în vânzări și conducerea echipelor din domeniul proiectarii si producerii instalatiilor industriale.
Adrian Badea: Secretul nostru este că suntem compatibili atât profesional, cât și personal, având o relație foarte bună. Comunicarea este bună și este foarte ușor să mergem toți în aceeași direcție. Am reușit să creăm o echipă care să combine cele mai diverse competențe, astfel încât putem face primii pași fără să fie nevoie să externalizăm procese.
Am identificat o serie de probleme din industria in care îmi desfășuram activitatea, le-a discutat cu profesioniști din domeniu și s-a conturat o oportunitate. Apoi am creat echipa, am rafinat impreuna conceptul și am pornit la drum.
Adrian Badea: Silo App automatizează procese care nu au mai fost automatizate până acum. Oferă o integrare între proiectarea primară, ofertare, marketplace și soluții DYI.
Adrian Badea: Valoarea pe care o aduce producătorilor, care cu ajutorul Silo App pot reduce semnificativ costurile cu achiziția clienților, chiar cu 90%.
Eu făceam practic parte din grupul țintă. Industria este formată din producătorii de echipamente, dealerii și birourile de proiectare, precum și de utilizatorii finali. Platforma Silo App propune soluții pentru toți aceștia.
Adrian Badea: A fost un moment „Evrika”, apoi a fost rafinat în decurs de câteva săptămâni.
Adrian Badea: Am adăugat câteva funcționalități în urma cerințelor potențialilor clienți. În plus, am prioritizat lansarea MVP-ului pentru un anumit segment de clienți.
Adrian Badea: Ne aflăm în faza de negociere a contractelor pentru primii clienți. Cei mai mari producători de echipamente pentru depozitarea și condiționarea cerealelor si-au manifestat interesul in Silo App.
Urmează să finalizăm discuțiile cu clienții din Spania, Germania, Suedia, SUA, Canada, Brazilia, Turcia, China, Australia, Italia, India și așa mai departe.
Adrian Badea: Dorim sa extindem aplicabilitatea soluției și către alte industrii.
Adrian Badea: Vom oferi soluția noastră companiilor globale producătoare de echipamente, atât ca platforma SaaS, cât și White Label, apoi o vom face disponibilă pentru clienții finali ai acestora, care vor putea dezvolta soluții DYI. Silo App este o soluție globală, disponibilă în cele mai importante 7 limbi.
Adrian Badea: Începând cu 1 septembrie 2021, Silo App va fi disponibila și pentru utilizatorii finali.
Adrian Badea: Să nu construiască un produs fără să discute întâi cu clienții țintă. Mai întâi trebuie identificate problemele acestora, valoarea pe care le-o poți aduce, opțiunile care sunt într-adevăr importante pentru ei și cât sunt dispuși să plătească pentru ele. După o segmentare corecta a clienților, a mărimii pieței și identificarea prețului potrivit, poți construi o soluție.
Adrian Badea: Nu-mi amintesc de un asemenea sfat, care să ne fi schimbat parcursul. Însă am fost tot timpul în contact strâns cu clienții și am fost foarte receptivi la toate comentariile și dorințele lor.
Adrian Badea: Am ratat câteva termene de lansare. În plus, cand eram 95% gata, provocările din ultimele 5% erau mult mai mari decât ne-am așteptat, necesitând mai mult timp pentru rezolvare decât tot ce realizasem până atunci.
*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.
Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.
Early-stage technology startups from Southeastern Europe can expand into ten countries and secure between 50,000 and 300,000 euros in the fifth edition of the go-to-market
Kids Finance oferă o soluție completă de educație financiară pentru copii, concentrată pe dezvoltarea de obiceiuri financiare sănătoase, utilizarea unui card de debit smart pentru școlari, totul livrat într-un mod interactiv și folosind gamification, prin intermediul aplicațiilor mobile conectate ale părinților și copiilor.
Cruze este o aplicație de corporate carpooling care conectează angajații care fac naveta la și de la locul de muncă, cu mașina. Cu ajutorul aplicației, colegii care locuiesc în aceeași zonă sau care au rute similare se pot conecta și partaja o călătorie împreună la și de la locul de muncă.
Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.
Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.
Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.
Aeroponix Robotics este prima companie care dezvoltă cel mai eficient sistem de producere și creștere a plantelor din România. Mai mult de atât, viitorul agriculturii se bazează pe un consum redus de apă și energie, favorizând consumul crescut de aer. Aeroponix Robotics se declară a fi schimbarea în România.
ROTSA este o organizație non-guvernamentală care se implică activ în comunitate prin inițierea de proiecte și programe pentru dezvoltarea, creșterea și susținerea ecosistemului național de start-up-uri de tehnologie.
Romanian Tech Startups Association
E-mail: contact@rotsa.ro
Adresă: Cluj-Napoca, România