Silo App


Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Silo App automatizează proiectarea industrială a silozurilor, reducând ciclul de vânzări și costurile asociate acestuia cu 90%

Înființat în 2020 la București, Silo App automatizează proiectarea industrială a silozurilor, reducând ciclul de vânzări și costurile asociate acestuia cu 90%.
Silo App este prima soluție de acest fel de pe piață și aduce îmbunătățiri semnificative proceselor de proiectare și vânzare. 
Silo App automatizează procese care nu au mai fost automatizate până acum, oferind o integrare între proiectarea primară, ofertare, marketplace și soluții DYI.

În interviul de mai jos, Adrian Badea, fondatorul și CEO-ul Silo App a răspuns întrebărilor ROTSA.

Echipa Silo App, de la stânga la dreapta: Alexandru Silveanu, Adrian Badea, Alexandra Micu, Andrei Luchici

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?

 

Adrian Badea: Alexandra Micu (CMO) este antreprenor în serie în domeniile Executive Search, resurse umane și responsabilitate socială. Alexandra este un mare avocat și susținător al antreprenoriatului și iubește să motiveze oamenii să-și găsească drumul profesional. Alexandru Silveanu (BDM) este student al USAMV și este pasionat de identificarea soluțiilor pentru digitalizarea agriculturii. Andrei Luchici (CTO) este specialist în inteligență artificială. Andrei este mentor, consilier, trainer și rezolva probleme cu ajutorul AI, ML și Data Science. Diana Petre (Junior Developer) este programator si vine cu un aer proaspăt și inovator. Adrian Badea (CEO) are experiență în vânzări și conducerea echipelor din domeniul proiectarii si producerii instalatiilor industriale.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?

 

Adrian Badea: Secretul nostru este că suntem compatibili atât profesional, cât și personal, având o relație foarte bună. Comunicarea este bună și este foarte ușor să mergem toți în aceeași direcție. Am reușit să creăm o echipă care să combine cele mai diverse competențe, astfel încât putem face primii pași fără să fie nevoie să externalizăm procese.

Cum a început povestea startup-ului? Cum v-a venit aceasta idee?

Am identificat o serie de probleme din industria in care îmi desfășuram activitatea, le-a discutat cu profesioniști din domeniu și s-a conturat o oportunitate. Apoi am creat echipa, am rafinat impreuna conceptul și am pornit la drum.

Divider


Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?


Adrian Badea
: Silo App automatizează procese care nu au mai fost automatizate până acum. Oferă o integrare între proiectarea primară, ofertare, marketplace și soluții DYI.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru?


Adrian Badea
: Valoarea pe care o aduce producătorilor, care cu ajutorul Silo App pot reduce semnificativ costurile cu achiziția clienților, chiar cu 90%.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?

Eu făceam practic parte din grupul țintă. Industria este formată din producătorii de echipamente, dealerii și birourile de proiectare, precum și de utilizatorii finali. Platforma Silo App propune soluții pentru toți aceștia.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale?

 

Adrian Badea: A fost un moment „Evrika”, apoi a fost rafinat în decurs de câteva săptămâni.

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?

 

Adrian Badea: Am adăugat câteva funcționalități în urma cerințelor potențialilor clienți. În plus, am prioritizat lansarea MVP-ului pentru un anumit segment de clienți.

Aveți deja clienți?


Adrian Badea
: Ne aflăm în faza de negociere a contractelor pentru primii clienți. Cei mai mari producători de echipamente pentru depozitarea și condiționarea cerealelor si-au manifestat interesul in Silo App.

Urmează să finalizăm discuțiile cu clienții din Spania, Germania, Suedia, SUA, Canada, Brazilia, Turcia, China, Australia, Italia, India și așa mai departe.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?


Adrian Badea
: Dorim sa extindem aplicabilitatea soluției și către alte industrii.

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?

 

Adrian Badea: Vom oferi soluția noastră companiilor globale producătoare de echipamente, atât ca platforma SaaS, cât și White Label, apoi o vom face disponibilă pentru clienții finali ai acestora, care vor putea dezvolta soluții DYI. Silo App este o soluție globală, disponibilă în cele mai importante 7 limbi.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?


Adrian Badea
: Începând cu 1 septembrie 2021, Silo App va fi disponibila și pentru utilizatorii finali.

Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?


Adrian Badea
: Să nu construiască un produs fără să discute întâi cu clienții țintă. Mai întâi trebuie identificate problemele acestora, valoarea pe care le-o poți aduce, opțiunile care sunt într-adevăr importante pentru ei și cât sunt dispuși să plătească pentru ele. După o segmentare corecta a clienților, a mărimii pieței și identificarea prețului potrivit, poți construi o soluție.

Care este un sfat de care îți mai amintești și care a schimbat parcursul startup-ului?


Adrian Badea
: Nu-mi amintesc de un asemenea sfat, care să ne fi schimbat parcursul. Însă am fost tot timpul în contact strâns cu clienții și am fost foarte receptivi la toate comentariile și dorințele lor.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față?

 

Adrian Badea: Am ratat câteva termene de lansare. În plus, cand eram 95% gata, provocările din ultimele 5% erau mult mai mari decât ne-am așteptat, necesitând mai mult timp pentru rezolvare decât tot ce realizasem până atunci.

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »