She is MOM

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

She is MOM, platforma de suport educațional cu conținut business pentru mame

Înființat în 2019 la București, She is MOM este o platformă creată de femei pentru femei, cu misiunea de a le pregăti pe acestea în cariera lor profesională, dar nu numai. Aici femeile și mamele pot găsi o gama largă de servicii care acoperă atât nevoile lor profesionale, cât și cele personale.

She is MOM este un spațiu virtual dedicat femeilor, fie ele antreprenoare lansate deja sau la început de drum, angajate sau mame care își doresc să revină în câmpul muncii și care au nevoie de resurse educaționale, de sprijin și claritate pentru o reconversie profesională sau un nou pas în cariera lor profesională.

Startup-ul a motivat și asistat până acum zeci de mame în cariera lor profesională, în viața personală, a adunat peste 60 de mentori în comunitate, peste 40 de beneficii pentru mame și o comunitate cu peste 4.000 de membrii.

În interviul de mai jos, Alexandra Micu Badea, co-fondator She is MOM a răspuns întrebărilor ROTSA.

Echipa She is MOM: Alexandra Micu Badea, Andreea Radu, Nicoleta Neacșu, Daniela Enache și Andreea Iacob.

 

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?

 

Alexandra Micu Badea: Suntem 5 persoane implicate: Alexandra Micu Badea, Andreea Radu, Nicoleta Neacșu, Daniela Enache și Andreea Iacob. 

Alexandra Micu Badea – cu o experiență de peste 15 ani în resurse umane și 7 în antreprenoriat, fondatoarea companiei Talent Center.
Andreea Radu –  cu o experiență profesională de peste 15 ani in Operations Management și resurse umane.
Nicoleta Neacșu – cu o experiență de 20 de ani în domeniul financiar.
Daniela Enache –  cu o experiență de 3 ani în resurse umane și design grafic.
Andreea Iacob – cu o experiență de 5 ani în resurse umane și social media.

Suntem o echipă formată în timp și am mai lucrat împreună într-o altă companie, Talent Center.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?


Alexandra Micu Badea
:
Suntem, aș spune eu, o echipa complementară ca și competențe și foarte pasionată de ceea ce facem. Recrutarea propriei echipe s-a făcut după timp petrecut împreună, descoperirea valorilor comune, pasiunea pe care o avem pentru oameni, pentru educație și dorința fiecăreia dintre noi de a contribui în societate la formarea unei lumi mai bune.

Cum a început povestea startup-ului? Cum v-a venit aceasta idee?

Alexandra Micu Badea: Am început în 2019 cu ideea de a schimba piața muncii pentru mame, ne doream să oferim joburi mai bine plătite și mai flexibile. Astfel, a luat naștere She is MOM, un spațiu virtual dedicat femeilor, fie ele antreprenoare lansate deja sau la început de drum, angajate sau mame care își doresc să revină în câmpul muncii și care au nevoie de resurse educaționale, de sprijin și claritate pentru o reconversie profesională sau un nou pas în cariera lor profesională.

Divider

Care sunt realizările voastre până în acest moment?

 

Alexandra Micu Badea: Am motivat și asistat zeci de mame în cariera lor profesională, în viața personală, în acest echilibru pe care îl putem crea între cele două, am adunat peste 60 de mentori în comunitate, peste 40 de beneficii pentru mame și o comunitate cu peste 4.000 de membrii. Anul acesta, după toate eforturile pe care le-am făcut, am avut onoarea să fim nominalizate în cadrul galei Business Review și să câștigăm premiul “Compania cu cel mai mare impact social în 2020”.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?

 

Alexandra Micu Badea: Dorința de a aduce schimbări substanțiale, atât de percepție cât și de mentalitate pe piața muncii din țara noastră, cât și dorința de a face lumea un loc mai bun.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?


Alexandra Micu Badea
: Sunt antreprenor de 7 ani, iar în resurse umane lucrez de peste 15 ani, în tot acest timp m-am lovit de multe situații bine cunoscute pe piața muncii din România, printre care angajarea și întoarcerea la muncă a femeilor venite din concediu de maternitate. Din această perspectivă în care mă aflu, am avut norocul să înțeleg atât perspectiva angajatorului, cât și a proaspetelor mămici, și mai mult de atât, să înțeleg că există o cale de mijloc, un teren fertil și o resursă excelentă, atât pentru mame, cât și pentru companii.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale?

 

Alexandra Micu Badea: 1 an și jumătate, timp în care am făcut research, studii de piață și am adunat entuziasmul și resursele necesare pentru a porni acest proiect.


Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?


Alexandra Micu Badea: În Europa de Est suntem singura platformă care vine cu o soluție completă în serviciile pe care le prestăm, nu avem concurență. Există platforme similare în USA și UK.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru?


Alexandra Micu Badea: Soluții integrate și dedicate pe o nișă foarte clară.până acum.

Aveți deja clienți?


Alexandra Micu Badea
: Da, pe de o parte sunt companiile din segmentul IT cu care colaborăm, iar pe cealaltă parte sunt femeile și mamele care apelează la serviciile de mentorat și beneficiile pe care le regăsesc în cadrul platformei.

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?

 

Alexandra Micu Badea: Suntem foarte atente la ce își doresc mamele, așa că updatam în mod constant multe detalii și aducem mereu mentorii și cursuri noi la cererea pieței.

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?

 

Alexandra Micu Badea: Ne definește entuziasmul, flexibilitatea, învățarea continuă, mentorăm, dar suntem și mentorate.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului?


Alexandra Micu Badea
: Suntem un startup tech educațional care se poziționează în atingerea obiectivului global de “gender equity” și avem o puternică componentă socială. În ceea ce privește protecția mediului urmărim minimizarea impactului negativ asupra mediului înconjurător, atât la nivel individual cât și la nivelul de companie.

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?

 

Alexandra Micu Badea: Avem un plan comercial pentru toți userii din platforma.

Creșterea vânzărilor de produse și servicii de pe platforma către userii principali (femeile), dar și dezvoltarea pieței, prin adoptarea unei strategii noi, de a pune la dispoziția companiilor și angajaților lor serviciile și produsele din platforma. Dezvoltarea produsului pentru a satisface nevoile pieței.


Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?

 

Alexandra Micu Badea: Vrem să ne mărim echipa, chiar în acest moment căutăm un programator senior care să se alăture echipei, căutăm colaboratori pe vanzari și parteneri internaționali.

Produsul are un plan de dezvoltare pentru următorii 5 ani și sunt foarte multe automatizări și features pe care vrem să le adăugăm. Pentru acestea ne dorim să atragem investiții în valoare de 300.000 Euro pentru o dezvoltare mai accentuată și oferirea de noi oportunități femeilor, indiferent de domeniul de activitate.

Vrem să ajungem în mintea tuturor mamelor care atunci cand au nevoie de un curs, un nou job sau vor să devină antreprenoare să vină în She is MOM.

Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?

 

Alexandra Micu Badea: Să plece la drum nepregătit, să spere că totul se va rezolva peste noapte, să nu-și facă un plan de business și să își aleagă greșit echipa.

Care este un sfat de care îți mai amintești și care a schimbat parcursul startup-ului?


Alexandra Micu Badea
: Să am încredere deplină în propria idee și să merg înainte în 2020, un an cu multă nesiguranță economică, în care multe companii și-au închis porțile, iar noi am ales să riscăm și să avem încredere în acest proiect.


Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față?


Alexandra Micu Badea
: Predecesorul She is MOM, de unde am invatat foarte mult a fost Evrika, o aplicație care realiza un match între companie și candidat. Într-un an de zile, ne-am lovit de multe probleme, de la idee, la dezvoltarea aplicației propriu-zise. Din aceasta experiență am învațat să punem mai mult accentul pe produs, pe creșterea economică prin forțe proprii și pe încrederea în echipa și produsul final.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?


Alexandra Micu Badea
: Am lansat oferta pentru companii, urmând să acoperim servicii de burse pentru reconversie profesională, soluții de promovare a joburilor din companii pentru mame și servicii educaționale pentru mamele din companii.

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »