Sensix

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Sensix, platforma care ajută întreprinderile mici și mijlocii să scadă costurile operaționale și să ofere mai multă satisfacție clienților

Sensix este o platforma analitică pentru mediu și energie ce ajuta întreprinderile mici și mijlocii să scadă costurile operaționale și să îmbunătățească satisfacția clienților.

Sensix înregistrează situația mediului ambiental și a energiei. Practic, ajută la îmbunătățirea vieții clădirilor / facilităților și a vieții locuitorilor lor. Cum? Măsurând ceea ce contează pentru ei: CO2, temperatură, umiditate, consum de energie și multe altele.

În interviul de mai jos , co-fondatorul Sensix,  Lucian Corduneanu a răspuns întrebărilor ROTSA.

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Lucian Corduneanu: Background tehnic, programatori amândoi – am pornit proiectul în cadrul agenției software Sensidev, pe care o conducem.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?

Lucian Corduneanu: Căutăm continuu oameni pasionați de tehnologie, cu drive bun și proactivi. Încercăm tot timpul să colaborăm cu oameni mai buni ca noi pe domeniul lor de expertiză. Avem și o zicală „Crești sau pleci”, noi nu lucrăm cu oameni care stagnează.

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Lucian Corduneanu: Ideea nu era una revoluționară, se știe că execuția este mai importantă de cele mai multe ori. Am avut mai multe idei care au eșuat în cadrul agenției, dar Sensix s-a desprins, pentru că am reușit să ajungem în comunitatea antreprenorilor tech (Innovation Labs 2017) repede și am câștigăm un grant de la Climate KIC (2018) care ne-a ajutat mult să validăm primul concept de aparat care monitorizează calitatea aerului.

Care sunt realizările voastre până în acest moment? 


Lucian Corduneanu: Suntem customer ready, product market fit după multe iterații credem că l-am găsit. Go-to-market strategy e definit bine și urmează să întețim traction-ul.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?


Lucian Corduneanu: Am ales o provocare să-mi ating potențialul maxim într-un domeniu în care-mi place să activez – software development.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale?


Lucian Corduneanu: Am făcut de multe ori pivot și tot timpul reiterăm peste conceptele pe care le dezvoltăm. Investim peste 90% in R&D, din 2018.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?


Lucian Corduneanu: Greu. Am încercat mai multe industrii, printre care complexe sportive, imobiliare, școli, dar credem că putem aduce mai multă valoare în domeniul industrial, cu precădere în fabrici și spații de stocare, unde există o corelație directă între parametrii monitorizați care ies din limitele admise și costuri ridicate de operare sau de mentenanță.

Divider

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?

Lucian Corduneanu: Oferim o soluție completă de monitorizare a ambientului și a energiei (end-to-end), cu accent pe calitatea aerului și calitatea energiei. Se instalează ușor, fiind independentă de infrastructura existentă și este mult mai accesibilă decât a competitorilor.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru?  


Lucian Corduneanu: Facem viața ușoară administratorilor și experților în energie, oferind acces instant la date de pe aplicația Sensix web și mobilă. Spre exemplu oferim informații cu privire la calitatea semnalului (curent și tensiune) în punctele măsurate, urmărind toate armonicele până la ordinul 40.

Aveți deja clienți?


Lucian Corduneanu: Complex sportiv cu piscină olimpică și 2 săli de fitness, fermă de servere, tipografie, micro-spații, școli. 

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?


Lucian Corduneanu: Prompt, deși am învățat că este de preferat în stadiu incipient al afacerii să nu integrăm prea multe lucruri specifice unui client anume ci să găsim o soluție generică ce poate fi scalată cu ușurință la foarte mulți clienți.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului? 

 
Lucian Corduneanu: Educăm – susținem webinarii în cadrul Universității de Vest cu privire la calitatea aerului și consumul responsabil de energie. În strategia de conținut pe care îl publicăm pe rețelele noastre de social media includem periodic campanii al căror scop este să crească awareness-ul și să educe, precum seria de postări “For the love of our Planet” și campania în derulare “Ways to heal the Planet”. 

Companiile care folosesc Sensix, găsesc variante de a îmbunătăți procese, pentru a reduce costuri cu energie, implicit pentru a reduce CO2 footprint.

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Lucian Corduneanu:
Flat organisation, open, transparent – mai multe găsiți pe blogul nostru.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?


Lucian Corduneanu: Constant căutăm să aducem oameni buni în echipă care se potrivesc cu cultura noastră organizațională – flat organisation, proactive, passionate, transparent, open etc. 

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?


Lucian Corduneanu: Tot timpul este problema oului și a găinii 🙂 – ca să primești finanțare (VC) ai nevoie de traction, ca să ai traction, ai nevoie de fonduri să dezvolți un concept (MVP) cu potențial de scalare. Sensix mobile/web apps v3 sunt în progres, iar estimăm că la finalul anului să aplicăm strategia noastră de go-to-market pentru a atrage mai mulți clienți, astfel încât să demonstrăm că ceea ce facem poate fi scalat ușor. Apoi având atenția investitorilor, vom pitch-ui afacerea la cât mai multe evenimente, pentru a primi investiție cu scopul de a scala rapid în Europa.

Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?


Lucian Corduneanu:
La început fiecare membru al echipei cântărește mult, iar dacă există oameni neproductivi sau toxici pentru ceilalți membri, e important să acționezi rapid să rezolvi dacă e posibil sau să termini colaborarea a.s.a.p.

Care este un sfat de care îți mai amintești, care a schimbat parcursul startup-ului?


Lucian Corduneanu:
Hardware is hard, greu de scalat și VC investitorii fug de așa ceva (am primit câteva sfaturi de la investitori). Așa că ne promovăm ca un SaaS, analytics platform.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față?


Lucian Corduneanu:
calapiata.ro – o platformă care ar fi trebuit să aducă producătorii locali de fructe și legume în legătură directă cu consumatorii din metropole. Prea puțină provocare tech, mai mult logistică, nu știam piața, am vorbit cu prea puțini producători și consumatori, nu am investit în nicio campanie de marketing – și am lansat site-ul, apoi am eșuat imediat după.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?


Lucian Corduneanu: Suntem în programul LEDGER 3rd și ne bucurăm să aducem la viață PowerMonitor

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »