Reedact

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Reedact, CV-ul de o singură pagină, pagina care contează!

Înființat în 2019 la București, Reedact construiește un CV clar și concis, pentru a-i ajuta pe candidați să iasă în evidență și să câștige secunde prețioase de atenție, folosind un design original și o structură îmbunătățită a informației, într-un format de o singură pagină.
Reedact optimizează experiența atât pentru candidați, cât și pentru recruiteri, transformând astfel un CV de 5-6 pagini într-un format care iese în evidență, ușor de parcurs.

În interviul de mai jos, Cristian Maria, fondatorul și CEO-ul Reedact a răspuns întrebărilor ROTSA.

Cristian Maria, fondatorul și CEO-ul Reedact

Cine sunt fondatorii și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Cristian Maria
: Fondatorul proiectului sunt eu, iar membrii echipei s-au alăturat pe parcurs. Pe lângă fondator, din core-ul echipei fac parte Agni (specializată în resurse umane și talent aquisition) și Adelina (background de analiză a datelor în industria IT) iar în urma absolvirii Founder Institute România, membrii board-ului de advisors: Florin Cioacă (product development), Sam Olawale (sales & marketing) și Radina (HR specialist). 
Împreună, dezvoltăm proiectul Reedact de mai bine de un an.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?


Cristian Maria: Faptul că fiecare membru are responsabilități strategice în cadrul proiectului și astfel, colaborarea este una de succes.

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Cristian Maria
: Open-minded și cu accent pe comunicare. Deciziile se iau la nivel de grup.

Cum a început povestea startup-ului? Cum v-a venit aceasta idee?

Lucrând într-o companie multinațională și având rol de hiring manager (peste 3 ani de experiență), am observat faptul că 99% dintre candidați aveau CV-uri foarte stufoase, greu de parcurs și extras informația de care aveam nevoie, pentru a lua o decizie potrivită și a-i chema la un interviu. 

Prima impresie atunci când echipa de recrutare studiază profilul unui candidat, contează foarte mult. 

Soluția pe care o propun ajută candidații să obțină un interviu, mult mai ușor.

Divider

V-ați înscris la programe de incubare sau accelerare? Dacă da, la ce programe și cu ce v-au ajutat?


Cristian Maria: Da, ne-am înscris la Founder Institute România, în anul 2020 și am absolvit în luna Iunie.

Care sunt realizările voastre până în acest moment?


Cristian Maria: MVP validat și aproape 50 de clienți plătitori (inclusiv din afara țării).

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?


Cristian Maria: Ne dorim să atragem o prima rundă de finanțare (pre-seed), iar creșterea să fie una sănătoasă și organică. Ne-am făcut temele pentru următorii 3 ani și credem că odată ce rata de adopție va crește, realizările din cadrul proiectului vor fi pe măsură.

 

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?


Cristian Maria: Structura informației, design și timp economisit pentru candidați și recruiteri.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru?


Cristian Maria: Faptul că reușim să punem toate informațiile relevante într-o singură pagină, transformând astfel un CV de 5-6 pagini într-un format concis care iese în evidență.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?

Practice makes perfect. Am realizat campanii de promovare în spațiul digital și de asemenea, pre-acceleratorul la care ne-am înscris ne-a ajutat ghidându-ne prin exerciții concrete, să identificăm grupul țintă.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale?


Cristian Maria: Aproximativ 6 luni.

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?


Cristian Maria: Am obținut feedback atât din campanii de digital marketing cât și din interviuri (aproape 600 de formulare primite) și acolo unde a fost cazul, am efectuat schimbările necesare.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?


Cristian Maria: Ne dorim să ne diversificăm portofoliul (template-uri multiple în funcție de job function este doar un exemplu) și sperăm să avem cel puțin 6 angajați in următorii 3-5 ani.

Parcurs Reedact

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?

 

Cristian Maria: Faptul că avem o comunitate în continuă creștere și am ajuns la aproape 1.500 de membri. 
De asemenea, de curând am lansat blog-ul Reedact unde candidații pot citi articole foarte utile, pentru a-i îndruma în cariera profesională.

Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?


Cristian Maria: Încrederea excesivă în promisiuni și lipsa răbdării. Orice început este dificil dar cu bugetul potrivit, perseverență și efort de echipă, se pot realiza foarte multe.

Care este un sfat de care îți mai amintești și care a schimbat parcursul startup-ului?


Cristian Maria: Să mă concentrez pe ceea ce pot stăpâni și să gândesc mereu în perspectivă, 4-5 steps ahead.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față?

 

Cristian Maria: Am realizat câteva estimări care din păcate nu erau în concordanță cu realitatea, în ceea ce privește finalizarea aplicației Reedact. Observând aceste lucruri, ne-am schimbat stilul de lucru și felul în care ne-am organizat, pentru a atinge anumite obiective.

Mai exact, în loc să lucrăm la 6 lucruri în același timp, am început să lucrăm în small batches, să finalizăm etapele rând pe rând, să realizăm testările necesare și apoi să trecem la următorul „capitol”.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) în parteneriat cu Startups&TheCity  a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului. Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

ATLAS, platforma digitală de sănătate și wellbeing

ATLAS.app este o platformă digitală de sănătate și wellbeing, prezentă pe piața din România din anul 2016.

Reunește peste 1.000 de specialiști verificați și licențiați în psihoterapie, medicina, nutriție, coaching, parenting și consiliere financiară, care oferă suport atât utilizatorilor individuali, cât și celor din mediul corporate (prin intermediul parteneriatelor încheiate cu companii de top din domeniile Retail, Banking, IT, Telecomunicații).

Citește mai departe »