
Startup Reaktor – Up to 300,000 Euros for Startup Internationalization
Early-stage technology startups from Southeastern Europe can expand into ten countries and secure between 50,000 and 300,000 euros in the fifth edition of the go-to-market
GiftShare.ro
Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*GiftShare.ro este soluția cea mai simplă pentru a primi sau oferi #CadoulPerfect, de fiecare dată, indiferent de evenimentul sărbătorit. Mai mult de atât, este prima platformă marketplace de carduri cadou din România.
În interviul de mai jos, co-fondatorul și CEO-ul GiftShare.ro, Adina Carapencea, a răspuns întrebărilor ROTSA.
Co-fondatorul și CEO-ul GiftShare.ro, Adina Carapencea
Adina Carapencea: Start-up-ul a fost lansat de către 4 prieteni cu expertize diferite (financiar, legal, IT), expertize ce s-au dovedit de mare ajutor pe parcursul proiectului.
Adina Carapencea: Deși în cazul start-up-urilor aflate la început toată lumea face de toate, este important ca rolul fiecărui membru să fie bine definit. Experiența și expertiza acumulată după mai mulți ani petrecuți în diverse multinaționale a fost un mare plus în cazul nostru.
Adina Carapencea: Ne-a plăcut foarte mult ideea de a face un cadou așa cum se întâmplă în țările din vest, în special la evenimentele de nuntă sau cununie civilă, prin deschiderea unei liste de cumpărături la un magazin unde invitații pot depune o sumă de bani, iar tinerii căsătoriți își vor alege singuri cadoul sau cadourile de la acel magazin. Ideea principală a platformei este ca sărbătoritul (sau angajatul, în cazul componentei corporate) să primească #CadoulPerfect de fiecare dată. Acest lucru se poate întâmpla doar atunci când și-l alege singur.
În plus, ne place să spunem că GiftShare.ro a digitalizat cheta. Acea chetă care se întâmplă în gașca de prieteni sau la birou, când prietenii/colegii contribuie cu o sumă de bani pentru a face un cadou de grup, de o valoarea mai mare. Pe GiftShare.ro poți crea un eveniment pentru un cadou de grup, dai link-ul către prieteni/colegi, aceștia contribuie printr-o plată cu card bancar, iar la sfârșit sărbătoritul își alege #CadoulPerfect din lista de magazine partenere GiftShare.
De asemenea, în 2020 am lansat și Cardul Cadou GiftShare ce permite deținătorului să își aleagă #CadoulPerfect de la magazinele partenere.
Cardul Cadou GiftShare este oferit fie direct către sărbătorit, fie de către companii angajaților ca un beneficiu extrasalarial, dar este oferit și ca premiu la diverse concursuri din piață, astfel câștigătorul își va putea alege #PremiulPerfec
Adina Carapencea: Ne mândrim cu numărul de magazine partenere în continuă creștere. Și chiar dacă știm că nu vom putea avea în portofoliu toate brandurile existente pe piață, vrem să acoperim cât se poate de bine toate categoriile astfel încât utilizatorii noștri să aibă cât mai multe opțiuni de alegere a cadoului perfect.
Adina Carapencea: Am dorit un challenge nou în care să putem folosi experiența acumulată. Din punct de vedere profesional, nu cred că există un test mai dificil decât acela al antreprenoriatului.
Adina Carapencea: A durat aproximativ 2 ani de zile pentru a ajunge la versiunea actuală a platformei. Am plecat de la ideea de baza (Cheta Digitală – Cadou de Grup) și am adăugat diverse alte componente pe măsură ce înțelegeam comportamentul utilizatorului și primeam feedback din partea lui.
Adina Carapencea: Inițial am plecat de la ideea de chetă digitală, deci targetam cadourile de grup. Ulterior am dezvoltat componenta de Card Cadou GiftShare și componenta corporate folosită în special de companii pentru a oferi #BeneficiulPerfect angajaților lor.
Adina Carapencea: Suntem singura platformă de acest fel care reunește sub același acoperiș componentele de Cadou de Grup (Cheta Digitală), Card Cadou, Corporate dar și componenta de caritate ce permite utilizatorilor să doneze o parte din cadoul/beneficiul/premiul lor către un ONG ales de ei.
Adina Carapencea: Cuvantul cheie ar fi FLEXIBILITATE. Utilizatorii GiftShare au o gamă largă de magazine partenere de la care își pot alege #CadoulPerfect. De asemenea, pot alege să doneze parte din cadoul lor către un ONG.
Adina Carapencea: Utilizatorii noștri sunt în special persoane care folosesc tehnologia, cărora le place să facă cumpăraturi online, nu au o problemă să folosească cardul bancar pentru plăți online și care, bineinteles, au apreciat această flexibilitate pe care ți-o oferă GiftShare. Dacă până în 2020 spuneam că profilul utilizatorului GiftShare este în mare măsură matching cu un profil de corporatist tânăr, azi ne bucurăm să vedem în platformă și persoane de 50+ ani. Cu siguranță pandemia a dus la o accelerare a digitalizării în rândul populației din acest segment de vârstă.
Adina Carapencea: Azi ne aflăm la a 3-a versiune îmbunătățită a platformei GiftShare. Și sigur nu este ultima. Am ținut tot timpul cont de feedback-ul utilizatorilor și am adus îmbunătățiri. După fiecare versiune nouă am văzut creșteri de trafic.
Adina Carapencea: În primul rând, suntem de părere că atunci când faci cu plăcere munca pe care o desfășori, este mult mai ușor să obții satisfacție. Fericirea angajatului la locul de muncă înseamnă implicare mai multă și șanse mai mari de reușită pentru companie.
Adina Carapencea: Ne mândrim cu faptul că suntem o soluție 100% digitală și încurajăm toți partenerii noștri să renunțe la cardurile cadou fizice, din plastic sau hârtie. În ceea ce privește responsabilitatea socială, una dintre componentele platformei permite utilizatorilor să se implice activ în comunitate pentru a crea o lume mai bună. Aceștia pot dona o parte din cadoul primit de la prieteni sau angajator către un ONG partener GiftShare cu care există deja un protocol de colaborare, sau orice alt ONG la alegere.
Adina Carapencea: Ne dorim dezvoltarea de noi funcționalități și componente în cadrul platformei și extinderea pe piețe externe, ceea ce va duce și la o creștere a echipei.
Adina Carapencea: Principalii indicatori pe care îi urmărim sunt numărul de parteneri din platformă și numărul de utilizatori care și-au ales #CadoulPerfect prin intermediul GiftShare. O creștere a acestor doi indicatori va atrage automat și o creștere a cifrei de afaceri.
Adina Carapencea: Să nu piardă timpul încercând să aibă un produs perfect înainte de a ieși pe piață. Produsul se va îmbunătăți continuu doar cu ajutorul consumatorului/utilizatorului.
Adina Carapencea: Cred ca cel mai valoros sfat primit și pe care îl transmit mai departe este sa nu îți fie frică să greșești. Orice greșeală poate fi reparată, bineînțeles, cu un cost :-), dar din greșeli învățăm cel mai bine.
Adina Carapencea: Pregătim surprize mari pentru anul 2022, din păcate nu putem da detalii în acest moment. Ceea ce putem spune este că țintim cel puțin 125 de magazine partenere pană la finalul anului.
*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.
Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.
Early-stage technology startups from Southeastern Europe can expand into ten countries and secure between 50,000 and 300,000 euros in the fifth edition of the go-to-market
Kids Finance oferă o soluție completă de educație financiară pentru copii, concentrată pe dezvoltarea de obiceiuri financiare sănătoase, utilizarea unui card de debit smart pentru școlari, totul livrat într-un mod interactiv și folosind gamification, prin intermediul aplicațiilor mobile conectate ale părinților și copiilor.
Cruze este o aplicație de corporate carpooling care conectează angajații care fac naveta la și de la locul de muncă, cu mașina. Cu ajutorul aplicației, colegii care locuiesc în aceeași zonă sau care au rute similare se pot conecta și partaja o călătorie împreună la și de la locul de muncă.
Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.
Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.
Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.
Aeroponix Robotics este prima companie care dezvoltă cel mai eficient sistem de producere și creștere a plantelor din România. Mai mult de atât, viitorul agriculturii se bazează pe un consum redus de apă și energie, favorizând consumul crescut de aer. Aeroponix Robotics se declară a fi schimbarea în România.
ROTSA este o organizație non-guvernamentală care se implică activ în comunitate prin inițierea de proiecte și programe pentru dezvoltarea, creșterea și susținerea ecosistemului național de start-up-uri de tehnologie.
Romanian Tech Startups Association
E-mail: contact@rotsa.ro
Adresă: Cluj-Napoca, România