Mingle

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Mingle, soluția prietenoasă pentru digitalizarea recrutării

Înființat în 2020, Mingle este o soluție prietenoasă pentru digitalizarea recrutării care își propune să susțină echipele de HR cu modalități simple de administrare și colaborare pentru angajarea celor mai buni oameni.

După cum declară fondatorii, principalul avantaj oferit de Mingle este interfața: e ușor de folosit și învățat, mai ales în comparație cu aplicațiile existente pe piață. Acest lucru ajută echipele de HR din companii să se miște mai repede, să fie mai agile și să poată să mai facă și altceva pe lângă recrutare. 

Mingle se poziționează ca un partener de business, nu ca un simplu furnizor, având în prezent 15 clienți de mărimi diverse. Printre „early adopters” se numără mindit.io, AMC Romania, Lasting Group, HTSS, Elicom, Acrom, și Mateco.

În interviul de mai jos, Cătălina Dobre, co-fondatorul Mingle, a răspuns întrebărilor ROTSA.

O parte din echipa Mingle: Cătălina Dobre, Bogdan Dudău

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Cătălina Dobre
: Suntem Cătălina Dobre, Bogdan Dudău și Alexandru Dobre. 

Eu și Bogdan ne cunoaștem dintr-un alt startup în care am lucrat împreună, unde interacționam în fiecare zi cu oameni din HR – așa am și ajuns să aflăm mai multe despre problemele cu care se confruntă și să ne vină ideea unui tool prietenos de recrutare.

Eu am experiență pe Marketing și Account Management, iar Bogdan vine din zona de Vânzări. 

Când ne-a venit ideea de a începe Mingle, ne-am gândit instant la fratele meu Alex pentru partea tehnică, pentru că știam că este foarte bun la asta.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?

Cătălina Dobre: Faptul că ne completăm reciproc extrem de bine. Abilitățile fiecăruia sunt perfecte pentru rolul nostru în Mingle și asta ne-a ajutat și să ne împărțim mai clar responsabilitățile. Pe lângă asta, e important că toți trei ne cunoșteam de dinainte și aveam deja încredere unul în celălalt. 

E greu să ai un startup la început de drum, dar echipa nu e una dintre probleme: ne ajutăm să trecem împreună prin momentele mai dificile și să ne bazăm unul pe altul atunci când luăm decizii importante.

Divider

Cum a început povestea startup-ului? Cum v-a venit această idee?


Cătălina Dobre: Având un job care presupunea să fiu mereu în contact cu oameni de HR din companii, am descoperit că multe dintre provocările lor sunt legate de recrutare.

Decizia de a contura un business în această direcție am luat-o atunci când am găsit și echipa potrivită: cu Bogdan, care avea experiență în vânzări, eram colegă la Bookster; iar cu Alex vorbeam de mult de posibilitatea de a începe un startup. S-a nimerit să fie și un programator excelent, iar asta ne-a dat direcția unui software de recrutare.

Care sunt realizările voastre până în acest moment?


Cătălina Dobre: Cea mai mare realizare este faptul că înțelegem pe zi ce trece mai bine piața și nevoia pe care o adresează produsul nostru – și ne dăm seama că acoperim o nevoie reală, că aducem ceva valoros în lume. Iar de asta ne-am dat seama după ce am reușit să atragem primii clienți și am strâns feedback-ul lor. 

Acum, lucrăm cu 15 companii la un an de la lansarea produsului și previzionăm o cifră de afaceri de 50.000 euro până la finalul anului. Ne dă speranțe pentru viitor.

Divider
Divider

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?


Cătălina Dobre
Cu toții ne-am dorit acel „ceva” mai mult de la carierele noastre. Ne dorim să construim lucruri bune, care să aducă o valoare în lume. Și am simțit că putem face asta mai bine cu propria afacere. Vrem să construim ceva de la zero, piesă cu piesă, iar un startup este un playground minunat pentru asta.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?

 
Cătălina Dobre: Odată ce ne-a venit ideea, am început să ne întâlnim cu lideri de HR și de recrutare, pentru a contura mai bine nevoia și produsul. Am avut zeci de astfel de discuții, inclusiv acum facem asta ca parte din strategia noastră de segmentare. 

Ne-am dat seama că e o nevoie reală pentru un produs accesibil pentru IMM-uri, atât din punctul de vedere al costurilor, cât și al interfeței. Pentru zona aceasta de companii mici și medii nu există foarte multe opțiuni bune – cele mai multe produse sunt complexe și scumpe, nepotrivite pentru posibilitățile unui IMM.

Mingle vine cu o interfață ușoară, intuitivă, care face ca oricine îl folosește să-l învețe în mai puțin de o zi. E perfect pentru o echipă dinamică, care nu vrea să-și piardă din timpul de lucru pentru a implementa un soft sau pentru a-i învăța pe noii colegi cum să-l folosească.

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?

Cătălina Dobre: Principalul avantaj al platformei este interfața: e ușor de folosit și învățat, mai ales în comparație cu aplicațiile existente pe piață. Este principalul lucru de care sunt mulțumiți clienții noștri. 

Acest lucru îi ajută să se miște mai repede, să fie mai agili și să poată să mai facă și altceva pe lângă recrutare. Pe lângă asta, noi ne poziționăm ca un adevărat partener de business, nu ca un simplu furnizor. 

Ne încurajăm clienții să vină cu feedback și cu sugestii de dezvoltare, să participe la roadmap-ul produsului pentru a ne asigura că nevoile lor sunt îndeplinite. Luăm legătura periodic cu ei, verificăm dacă mai au nevoie de ceva, cum folosesc produsul, ce apreciază. Și mereu când dezvoltăm ceva nou ne gândim la cine l-ar folosi și cum.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru?

 

Cătălina Dobre: În mod clar echipa și deschiderea la feedback. Toate deciziile pe care le luăm au în minte utilizatorii finali și asta se vede în cât de intuitiv și ușor de folosit este aplicația. 

Aveți deja clienți?

 
Cătălina Dobre: Colaborăm în prezent cu 15 clienți, de mărimi diverse – avem clienți cu 40 de angajați și clienți cu 800. În medie, clienții noștri au în jur de 200-300 de angajați și activează în industriile de IT, outsourcing, producție sau servicii. Printre „early adopters” se numără mindit.io, AMC Romania, Lasting Group, HTSS, Elicom, Acrom și Mateco.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale?


Cătălina Dobre: Ideea inițială pentru Mingle ne-a venit în vara lui 2019. După discuțiile cu potențialii utilizatori, am început să lucrăm la produs în decembrie. Iar în iunie 2020 am început să avem primele discuții de vânzare, în urma cărora am făcut și prima pivotare, iar în iulie am dat direcția pentru Mingle așa cum este acum.

 

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Cătălina Dobre
: Pentru că noi trei ne cunoșteam de dinainte, nu a fost nevoie de anumite mecanisme pentru a ne asigura că ne facem treaba. Avem încredere unul în celălalt și asta dă tonul culturii noastre.

În curând vom face și primele angajări și ce vrem să le transmitem noilor colegi este că Mingle este un spațiu sigur, un spațiu în care ai parte de independență și în care te bucuri de încrederea celorlalți. 

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?


Cătălina Dobre
: Feedback-ul din partea pieței este practic ce a conturat Mingle așa cum este acum. Noi am început prin a construi un MVP (minimum viable product), care avea câteva funcționalități de bază. La început Mingle gestiona doar candidații veniți din recomandări interne, de exemplu. Însă după primele discuții din iunie 2020 ne-am dat seama că nevoia mai mare este pentru organizarea tuturor candidaților, nu doar a celor din recomandări. Atunci am decis să pivotăm pe baza feedback-ului primit și să lucrăm la un produs cuprinzător pentru toată activitatea de recrutare.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului?


Cătălina Dobre: Este ceva pentru care vrem să luptăm. Ne-am propus ca, atunci când vom ajunge la un anumit nivel al veniturilor, să punem un buget deoparte pentru inițiative sau programe de responsabilitate socială.

Noi avem în minte tot felul de proiecte – toți trei încercăm să lăsăm ceva mai bun în lume și am putea face asta odată ce fondurile ne-o permit. Ne-ar plăcea să susținem ONG-uri sau alte afaceri mici, la început de drum, așa cum suntem și noi.

Și noi la rândul nostru am primit susținerea altora și vrem să dăm mai departe această mână de ajutor.

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?


Cătălina Dobre
: Într-o primă fază, vom dezvolta Mingle ca pe un software complet de recrutare, pe care vom începe să-l vindem și în afara țării. Ulterior, ne dorim să scalăm și să acoperim mai multe nevoi de HR cu un software integrat.

Vrem să creștem organic pentru început, însă atunci când vom scala spre un software integrat de HR suntem conștienți că vom avea nevoie de bugete mai mari – iar aici finanțările externe vor fi o opțiune.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?

 

Cătălina Dobre: Pe parte de produs, avem în minte un produs integrat care să poată fi folosit la nivelul întregii organizații atât pentru recrutare, cât și pentru onboarding-ul noilor angajați, pentru administrarea personalului sau salarizare. Bineînțeles, toate acestea în timp ce rămâne în continuare o aplicație ușor de utilizat și implementat, relevantă pentru cei care o folosesc. Iar aici cred că este adevărata provocare a aplicației noastre: să rămână simplă devenind complexă și să satisfacă o diversitate de nevoi fără a-i încărca pe utilizatori cu prea multe funcționalități.

Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?


Cătălina Dobre
: Cred că cea mai mare greșeală ar fi să nu fie deschiși la feedbackul pieței și să nu evalueze dacă sunt pe drumul cel bun. Noi încercăm să evităm asta întrebându-ne mereu ce am făcut bine sau ce am făcut rău, dacă ne scapă ceva. Avem acest mecanism de control pentru a ne asigura că nu ne pierdem în propriile idei și că rămânem în continuare relevanți.

Care este un sfat de care îți mai amintești și care a schimbat parcursul startup-ului?


Cătălina Dobre:
Să îndrăznim să visăm mai mult. Noi suntem cu toții cu picioarele pe pământ și am încercat să rămânem conectați la realitate, să nu ne propunem obiective imposibile doar de dragul de a ni le propune. Însă ne-am dat seama că asta ne limitează și ne face să muncim pentru mai puțin decât am putea obține. Așa că ne-am reajustat un pic visele și speranțele pentru a fi mai îndrăznețe. Iar asta ne-a ajutat foarte mult să fim mai concentrați pe un obiectiv mai mare și să ne apropiem de a-l atinge.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față?

 

Cătălina Dobre: O greșeală pe care nu vrem să o mai repetăm este lipsa de comunicare. Ni s-a întâmplat să presupunem că ne-am înțeles între noi doar în scris, fără a vorbi propriu-zis. Așa că am ajustat, iar acum mereu ne asigurăm că toată lumea este pe aceeași pagină și are datele complete.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?


Cătălina Dobre
: Ne creștem echipa! Este o provocare foarte faină, pe care de-abia o așteptam. Iar în perioada următoare avem șansa de a ne mări echipa cu câțiva colegi noi.

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »