Medic Chat

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Medic Chat, platforma de telemedicină care permite oricărui utilizator să obțină sfaturi medicale de la o rețea de doctori de top în mod rapid și facil

Medic Chat este o platformă care permite accesul rapid și ușor la doctori de specialitate, la fel de ușor ca a comanda un Uber sau a realiza o rezervare pe Airbnb. 

În interviul de mai jos,  fondatorul Medic Chat, Cosmin Dumitrache, a răspuns întrebărilor ROTSA.

Echipa Medic Chat

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Cosmin Dumitrache:
Emilian Rădoi, lector la Universitatea Politehnica București și Cosmin Dumitrache, inginer software. Am construit platforma românească de telemedicină Medic Chat în 2017, când am revenit în țară după ce am finalizat studiile de masterat și doctorat la Universitatea din Edinburgh, Marea Britanie. 

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?

 

Cosmin Dumitrache: Avem în ADN-ul nostru o pasiune pentru health tech și un mix de experiență în inginerie software, antreprenoriat și cercetare științifică.

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Cosmin Dumitrache:
Ideea Medic Chat a apărut dintr-o nevoie personală. În urma unui accident la scki, căutăm soluții online pentru a obține informații medicale personalizate de la medici de specialitate. O astfel de soluție nu exista în România, așadar ne-am hotărât să o construim.

Care sunt realizările voastre până în acest moment? 


Cosmin Dumitrache:
Startup-ul are o creștere a utilizării de la lună la lună în ultimile 9 luni, rețeaua de medici a depășit 300 de doctori de specialitate, am ridicat o primă rundă de investiție anul trecut la o evaluare de peste 3 milioane de euro.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?

 
Cosmin Dumitrache: Am avut de la început această ambiție, dar s-a accentuat în timp ce lucram pentru startup-ul devenit unicorn Skyscanner în UK.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale? 

 
Cosmin Dumitrache: În 2017 am început cu un serviciu gratuit, apoi în 2018 am avut prima plată pe platformă, am dezvoltat soluția și în 2019 am avut o creștere de 10 ori. Pandemia a crescut brusc piața, nevoia de a discuta cu un medic online a devenit prioritară, iar noi aveam o soluție pregătită.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?

 
Cosmin Dumitrache: Pe partea de consumator, traseul a fost relativ ușor pentru că am pornit de la o nevoie care nu era adresată. Am observat de la început că este un număr imens de interogări legate de sănătate pe Google zilnic și deci o masă potențială de clienți pe care îi putem servi. 

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?

 

Cosmin Dumitrache: Nu mai există o astfel de soluție pe piață. Există servicii pe bază de abonament cu o linie telefonică unde răspund medici de familie, există consultații online video oferite de clinici private și cam atât. Noi oferim un serviciu mult mai simplu, o rețea de medici de specialitate pe care îi poți contacta oricând ai nevoie. Nu este nevoie de programare sau de consultație.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru? 


Cosmin Dumitrache: Elementul “wow” e faptul că poți obține un răspuns de la un medic de specialitate atât de simplu și de rapid. Noi credem că accesul la sfaturi medicale de calitate ar trebui să fie la fel de usor precum a comanda un Uber sau a realiza o rezervare pe Airbnb.

Aveți deja clienți? 


Cosmin Dumitrache:
Avem peste 85 000 de conturi de utilizatori și o rată de satisfacție de peste 95%. O bucurie constantă este să citim testimonialele oamenilor care se bucură că există o asemenea soluție.


Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?

 
Cosmin Dumitrache: Aducem constant îmbunătățiri aplicației, adaptate atât la cerințele utilizatorilor, cât și ale doctorilor. Acum pregătim o versiune nouă a aplicației, cu ultimele tehnologii și funcții care vor face navigarea și mai user-friendly.

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Cosmin Dumitrache: Suntem o echipă mică, dar plină de oameni motivați și excepțional de buni la ceea ce facem.  Avem o cultură puternică bazată pe lucru la distanță și o structură organizatorică plană cu grad ridicat de autonomie.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului?


Cosmin Dumitrache:
Ne mândrim cu faptul că suntem o soluție 100% digitală care oferă acces la doctori indiferent de locație și accesibilă financiar. În plus, folosind Medic Chat, îți poți rezolva problema de pe telefon, fără drum până la cabinet, fără hârtii, dosare fizice sau orice alt consum generat de serviciile clasice. 

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?

 
Cosmin Dumitrache: În ceea ce privește echipa suntem în plină recrutare de un nou membru cu experiență pe front-end. 

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?

 
Cosmin Dumitrache: Planul de creștere are trei piloni: creștere pe piața din România, extindere internațională și adăugarea serviciilor conexe, precum Vet Chat – acces la medici veterinari.

Care sunt greșelile pe care orice start-up la început de drum ar trebui să le evite?


Cosmin Dumitrache: Am mai trecut împreună prin experiența fondării unui startup care a eșuat. Practic am făcut greșeala tipică de antreprenor tech, am plecat de la o tehnologie și nu de la o problemă pe care voiam să o rezolvăm. Asta a fost prima lecție de antreprenoriat și poate cea mai importantă. E vital să fie utilizatorul în centrul business-ului și să acoperi o nevoie pregnantă pentru care oamenii caută deja soluții.

 


Care este un sfat de care îți mai amintești, care a schimbat parcursul startup-ului?

 
Cosmin Dumitrache: Președintele YCombinator spunea că multe dintre ideile bune de startup sună inițial a idei proaste. Dacă ar suna de la început ca o idee bună, șansele sunt ca mulți alții să le fi încercat deja. Dacă tu ești singurul care perseverezi și chiar va merge, vei avea un avantaj. Mulți fondatori ajung să fie influențați de părerile altor oameni, prieteni, familie și ajung să adopte aceste păreri și să renunțe. Atunci nu ai cum să ai o idee nouă, diferită de restul lumii. Pentru noi perseverența a fost vitală, pentru că am propus o idee nouă pe piața din România, iar reacțiile oamenilor din jur au fost împărțite. Am crezut în idee, până am demonstrat că merită.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?

 
Cosmin Dumitrache: Pregătim lansarea internațională pe piața din SUA, unde avem deja un prototip validat.

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »