Kids Finance

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Kids Finance, o soluție completă de educație financiară pentru copii

Kids Finance oferă o soluție completă de educație financiară pentru copii, concentrată pe dezvoltarea de obiceiuri financiare sănătoase, utilizarea unui card de debit smart pentru școlari, totul livrat într-un mod interactiv și folosind gamification, prin intermediul aplicațiilor mobile conectate ale părinților și copiilor.

În interviul de mai jos, fondatorul startup-ului , Kids Finance, Alexandru Topor, a răspuns întrebărilor ROTSA.

Founderul Kids Finance, Alexandru Topor


Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Alexandru Topor:
Am pornit totul de la doi entuziaști ai domeniului FinTech, colegi și prieteni. Ne-am întâlnit la job și am participat împreună la competiții de tip Hackathon. De acolo am decis să ducem mai departe un proiect către producție.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?


Alexandru Topor: Am clădit această echipă prin încrederea care a fost construită în timp, entuziasmul și know-how-ul similar, aceleași viziuni și valori.

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Alexandru Topor: În urma unui Hackathon la sfârșitul anului 2019 organizat de YLC cu tema: Educație Financiară, am creionat bazele acestui produs. L-am validat ulterior și testat cu diferite bănci și ne-am dat seama că există o problemă reală care trebuie rezolvată, și am înțeles că partenerii bancari ar intra în joc alături de noi. 

Care sunt realizările voastre până în acest moment? 


Alexandru Topor: Am reușit să devenim operaționali din 2020 și, putând  să semnăm primul client – programul nostru pilot. Între timp am reușit să publicăm aplicația pe store și să avem primul feedback. Lucrăm în continuare intens la oferirea de carduri de debit smart pentru copii, urmand o documentație stufoasă față de regulatorii din domeniu. La sfârșitul anului 2022 aceste carduri vor fi pe piață și vor da o greutate mult mai mare soluției noastre.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?

 
Alexandru Topor: Dorința de a face o schimbare, de a avea o independență și de a putea decide singuri soarta organizației din care facem parte. Aveam entuziasmul, know-how-ul și rețeaua de oameni cu care putem lucra, astfel că afacerea a fost doar un element administrativ de făcut.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale? 


Alexandru Topor: Întreg procesul a durat doi ani de zile și continuă și acum.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?

 
Alexandru Topor: Grupul țintă a fost identificat în urma incubatoarelor făcute și a testelor de piață efectuate. Ne-am concentrat pe o nișă pe care încercăm să o exploatăm la maxim.

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?


Alexandru Topor: În primul rând soluția noastră este unică în materie de funcționalități și este susținută de un sistem bancar tradițional, comparativ cu cele ale competitorilor care sunt într-o zonă de bănci digitale mult mai noi.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru? 


Alexandru Topor: Elementul wow este asistentul pentru părinți care îi ghidează pe aceștia în procesul de dezvoltare de obiceiuri sănătoase ale copiilor lor. Aceste obiceiuri sănătoase vor avea un impact pozitiv pe termen lung.

Aveți deja clienți? 

 
Alexandru Topor: Avem undeva la 300 de clienți B2C și 1 client B2B, o bancă locală cu un ownership orientat către inovare- Techventures Bank, care sunt atât clienții cât și partenerii și prietenii noștri, susținându-ne în acest proiect prin multe mijloace.

 


Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Alexandru Topor: Ne bazăm mult pe încrederea construită de-a lungul timpului, suntem de asemenea și prieteni. Deschiderea fiecărei persoane și un leadership colectiv sunt parte din cultura muncii în organizația noastră.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului?

 
Alexandru Topor: Eliminarea plăților cash și digitalizarea acestora va ajuta indirect și într-o mică măsură la protecția mediului, deși acesta nu este subiectul principal în cazul nostru. Responsabilitatea socială este dată de faptul că noi ne orientam să creștem generații mai responsabile financiar, care vor avea un impact pozitiv pe termen lung în societate.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?

 
Alexandru Topor: Creștem echipa, am demarat deja mai multe proiecte, atât interne cât și de la clienții care doresc să își dezvolte o soluție software la costuri rezonabile.

Care sunt greșelile pe care orice start-up la început de drum ar trebui să le evite?


Alexandru Topor: Drept greșeală, aș încadra pierderea contactului cu realitatea de business și o încredere mult prea mare în soluția lor.


Care este un sfat de care îți mai amintești, care a schimbat parcursul startup-ului?

 
Alexandru Topor: Sfatul după care mă ghidez este acela să mă focusez și să nu disipez energia în prea multe proiecte.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții?


Alexandru Topor: Am avut firma din 2014 și la început am participat în calitate de contractor la proiecte de cercetare/prototipare. Deși sperăm că acolo vor fi fonduri mult mai mari, în cele din urmă, firma abia reușea să-și acopere cheltuielile. Mi-am dat seama că am nevoie de o viziune mai măreață și de un proiect intern cu impact, atunci am reușit să duc business-ul la nivelul următor.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?

 
Alexandru Topor: Pregătim lansarea soluției cuplată cu cardurile de debit pentru copii la sfârșitul anului 2022 și sperăm că vom ajunge prin intermediul acestora la cât mai mulți copii.

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »