Startup Reaktor – Up to 300,000 Euros for Startup Internationalization
Early-stage technology startups from Southeastern Europe can expand into ten countries and secure between 50,000 and 300,000 euros in the fifth edition of the go-to-market
IziDoc
Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*IziDoc este prima platforma de beneficii medicale dentare pentru angajati, care oferă acces mai ușor la medicul dentist potrivit și posibilitatea unor costuri mai mici de tratament si preventie prin abonamentele oferite companiilor.
IziDoc a apărut din dorința de a ajuta oamenii să meargă mai des la medicul dentist, pentru o mai bună sănătate orală. Diana Enăchescu, fondatoarea IziDoc, a observat că multe persoane nu știau cum să aleagă un dentist atunci când aveau o problemă dentară, așa că întrebau în jur, prieteni sau familia, în mod tradițional. În era tehnologiei, ar trebui sa fie simplu să îți poți găsi singur medicul dentist potrivit, conform propriilor criterii. De asemenea, există și problema percepției costurilor stomatologice mari, dar aceasta poate fi atenuată prin accesul la discounturi, astfel încât prețul final plătit să fie mai mic iar problemele dentare rezolvate. Nu in ultimul rand, preventia dentara extrem de importanta poate fi incurajata printr-un suport la indemana, astfel incat sa devina in timp un obicei.
Viziunea IziDoc este de a oferi o experiență completă digitală utilizatorului, pentru a-l împuternici să ia ușor deciziile potrivite pentru sănătatea sa, la momentul potrivit.
În interviul de mai jos, fondatoarea IziDoc, Diana Enachescu, a răspuns întrebărilor ROTSA.
Fondatoarea IziDoc, Diana Enachescu
Diana Enachescu: Suntem cinci fondatori din arii complementare, de business, medicină dentară, tehnologie, marketing si operatiuni. Inițial am pornit la drum doi dintre noi, iar ulterior am decis să aducem în echipă colegi specializați în domeniile de interes pe care nu le puteam acoperi. I-am întâlnit prin intermediul colaborărilor pe care le-am avut în decursul timpului și în contextul cărora am căpătat încredere și interes unii față de alții.
Diana Enachescu: Complementaritatea de skill-uri și disponibilitatea atunci când este nevoie sunt în cazul nostru elementele de echipa care ne-au ajutat sa progresam cu conceptul IziDoc. Implicarea echipei crește pe măsură ce și business-ul se validează și necesita mai multe resurse pentru creștere.
Diana Enachescu: Având contact cu piața stomatologică prin intermediul unor membri din familie și prieteni care activează în domeniu, am observat lipsa unei soluții de digitalizare a accesului la medicul dentist potrivit și am decis să dezvolt această soluție, având ca exemplu povești de succes din Statele Unite, dar luând în calcul și specificul local. Având în vedere accesul destul de scăzut la prevenția dentară în special, dar și la tratarea problemelor dentare la timp, am decis să ne adresăm companiilor pentru a contribui împreună la creșterea educației dentare a angajatilor în a conștientiza nevoia controalelor regulate la dentist în primul rând, pentru o bună sănătate orală.
Diana Enachescu: De la lansare produsului din toamna lui 2019, am dezvoltat o rețea de peste 200 de clinici dentare partenere și oferim peste 800 de medici dentisti disponibili în cadrul acestora, pentru cat mai multe opțiuni informate accesibile abonaților noștri. Avem clienți companii care oferă abonamentul stomatologic IziDoc angajatilor lor, iar unii dintre angajați au achiziționat abonamentul și pentru alți membri ai familiilor lor, avantajele acestuia fiind extrem de utile, atât ca ușurința a accesului cât și ca economii financiare. În cadrul procesului de finalizare a MVP-ului, urmează să trecem produsul nostru într-o aplicație mobilă, pentru o experienta și mai ușoară astfel.
În paralel, am finalizat cu succes acceleratorul de startup-uri InnovX BCR și am câștigat premiul „Best Innovation” în cadrul unei sesiuni de pitching a How To Web.
Diana Enachescu: Lucrăm deja de trei ani la soluția noastră și încă știm că se mai pot adăuga multe elemente de diferențiere, le avem în vedere, însă preferăm ca fiecare etapă să o validăm în piață întâi pentru a justifica eforturile de dezvoltare.
Diana Enachescu: Am studiat comportamentul pacienților și am identificat ca cea mai mare problema fiind non pacienții, cei care merg foarte rar sau deloc la dentist din diferite motive, chiar dacă vorbim de persoane cu venituri decente. Ne adresăm în primul rând lor, sperând să îi convingem prin aplicația noastră să utilizeze avantajele. Fiind necesar să ajungem la cât mai multe persoane și cu partea de conștientizare/educație dentară, am decis sa ne adresăm acestora prin angajatori (B2B2C), oferind astfel în același timp și un instrument de retenție complementar abonamentelor medicale clasice.
Diana Enachescu: Am simțit dorința de a veni cu o soluție inovativă care sa îmbunătățească sănătatea orală a oamenilor prin facilitățile oferite de tehnologie. Suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul prevenție dentară, datorită lipsei de suport la accesarea serviciilor stomatologice. Piața stomatologică este una exclusiv privată, suportul oferit de stat este aproape inexistent, asigurările medicale stomatologice sunt puține și scumpe, astfel că decizia și costurile sunt în mare majoritate individuale, ceea ce conduce în general la amanarea vizitei la medicul dentist până când problemele se agravează, devin complicate și costisitoare de rezolvat. Prin aplicația IziDoc, încercăm să rupem acest cerc vicios, aducand pacienții mai aproape de medicii dentisti, oferindu-le posibilitatea să-l aleagă ușor pe cel potrivit nevoilor lor și nu în ultimul rand, să plătească mai puțin.
Diana Enachescu: IziDoc oferă companiilor singurul abonament stomatologic cu acces la o rețea națională de clinici partenere, oferind astfel angajaților acestora libertatea de alegere, pe baza informațiilor relevante disponibile (profile medici, experienta, informatii clinica, preturi, discount-uri), și reduceri la toate procedurile de tratament sau servicii de prevenție gratuite. Abonamentul plătit de companie are un preț modic, iar abonatii pot face economii de costuri relevante, în funcție de serviciile medicale necesare.
Diana Enachescu: Așa cum indică și prin nume, IziDoc oferă acces ușor la doctorul dentist potrivit, printr-o aplicație prietenoasă, simplu de utilizat și de urmărit în timp.
Diana Enachescu: Ne-am bucurat să primim feedback din partea pieței și să validăm astfel unele ipoteze, iar acest feedback este integrat acum în varianta pe care o lansăm curând, incluzând atât elemente de user experience la nivel de abonat, cât și pentru companii.
Diana Enachescu: Pentru că misiunea noastră este să facilităm accesul la serviciile medicale dentare, vrem să facem asta și pentru cei mai puțin norocoși. De aceea, 2% din încasările noastre merg într-un fond special destinat organizării de vizite medicale dentare pe teren sau în cabinet, pentru copiii nevoiași în special.
Diana Enachescu: În IziDoc încurajăm ideile colegilor și punerea lor în practică, cultura noastră fiind astfel un participativă. Fiind o echipă complementară, părerea fiecăruia contează pentru un rezultat armonios.
Diana Enachescu: Pe măsura obținerii de Product-Market-Fit vom dezvolta și echipa, angajând resursele necesare. Produsul are potențial de diversificare atât pentru pacienți, cat și către medicii și clinicile partenere.
Diana Enachescu: Lipsa testării produsului cu useri/potențiali plătitori, lipsa unei echipe minime la început care să acopere aspectele cheie de dezvoltare sunt unele dintre greșelile pe care startup-urile ar trebui să le evite.
Diana Enachescu: Nu încerca să faci tu totul. Tendința în multe cazuri este să porți mai multe “pălării”, în special din poziția de CEO/fondator principal. Accesul la resurse specializate este mai important și poate salva timp și uneori chiar și bani, prin evitarea unor greșeli.
Diana Enachescu: Decizii amânate și luate prea târziu au lăsat loc și altor jucători să intre pe segmentul vizat de noi.
Diana Enachescu: Lansarea aplicației mobile IziDoc va oferi funcționalități suplimentare abonatilor, va înlocui cardul fizic de abonat cu unul virtual și va pune bazele pentru un UX superior.
*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.
Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.
Early-stage technology startups from Southeastern Europe can expand into ten countries and secure between 50,000 and 300,000 euros in the fifth edition of the go-to-market
Kids Finance oferă o soluție completă de educație financiară pentru copii, concentrată pe dezvoltarea de obiceiuri financiare sănătoase, utilizarea unui card de debit smart pentru școlari, totul livrat într-un mod interactiv și folosind gamification, prin intermediul aplicațiilor mobile conectate ale părinților și copiilor.
Cruze este o aplicație de corporate carpooling care conectează angajații care fac naveta la și de la locul de muncă, cu mașina. Cu ajutorul aplicației, colegii care locuiesc în aceeași zonă sau care au rute similare se pot conecta și partaja o călătorie împreună la și de la locul de muncă.
Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.
Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.
Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.
Aeroponix Robotics este prima companie care dezvoltă cel mai eficient sistem de producere și creștere a plantelor din România. Mai mult de atât, viitorul agriculturii se bazează pe un consum redus de apă și energie, favorizând consumul crescut de aer. Aeroponix Robotics se declară a fi schimbarea în România.
ROTSA este o organizație non-guvernamentală care se implică activ în comunitate prin inițierea de proiecte și programe pentru dezvoltarea, creșterea și susținerea ecosistemului național de start-up-uri de tehnologie.
Romanian Tech Startups Association
E-mail: contact@rotsa.ro
Adresă: Cluj-Napoca, România