Investory

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Investory - joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc.  Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic. 

În interviul de mai jos, fondatorul startup-ului Investory, numele lui, Monica Tarmure, a răspuns întrebărilor ROTSA.

Monica Tarmure, fondatorul Investory

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Monica Tarmure:
Fondatorii Investory sunt Monica Tarmure și Valentin Filip. Am fost colegi mai bine de 4 ani de zile și suntem prieteni apropiați. Ne-am întâlnit pentru prima dată la un interviu, într-o zi frigurosă de Decembrie. Valentin avea nevoie de un om de bază în echipa lui, și, 2 ore mai târziu, l-a găsit :). De atunci am lucrat împreună formând o echipă puternică, completându-ne reciproc. Valentin are experiență în zona tech și business, iar Monica în zona de research, validare de produs și formare de echipe. 

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?


Monica Tarmure:
Echipa noastră este una foarte bună deoarece discutăm mult fiecare aspect al businessului, al soluției și, împreună cu echipa lărgită, muncim pentru aceleași obiective. Desigur, fiecare are rolul lui în echipă însă toți ne ajutăm între noi pentru a reuși să ne atingem acel obiectiv. Suntem ca o familie, comunicăm mult și semnalam din timp posibile obstacole.

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Monica Tarmure:
Ideea de a crea un joc de educație financiară pentru copii a apărut în timpul unei pauze de cafea, împreună cu o parte din colegi. Ne gândeam noi cum să facem să ne diversificăm veniturile ca să nu mai trăim de la un salariu la altul. Și am ajuns la concluzia că nu avem foarte multe cunoștințe despre bani și că nici nu am primit educație financiară când eram mici. Tot ce auzeam e că trebuie să avem grijă de bani, să ținem bine de ei. După acea cafea am întrebat alți colegii despre bani însă ei se aflau în situații asemănătoare. Și de acolo, pas cu pas am început să facem o cercetare temeinică să vedem cine se mai confruntă cu astfel de situații și care ar fi metoda prin care s-ar simți cel mai bine să învețe despre bani. În scurt timp am ajuns să vorbim și cu copii care ne-au spus: „Nu înțelegem domeniul financiar, e ceva departe de noi. Nu avem mult timp la dispoziție după ce venim acasă de la școală și când venim acasă ne place să ne jucăm tot felul de jocuri pe telefon. La școală nu ne vorbește nimeni despre bani. Uneori acasă, mama sau tata ne mai arata bancnotele sau ne lasă să plătim noi cu cardul la magazin. „

Investory este rezultatul natural al unui studiu îndelungat al problemei, pieței, soluțiilor existente și al business-urilor din domeniu. Am găsit segmentul potrivit pentru noi.

Care sunt realizările voastre până în acest moment? 


Monica Tarmure: Investory este un joc disponibil pe Android și iOS, în Engleză și Română, utilizat în peste 38 țări din lume. Jocul are peste 245.000 de downloads și primește feedback extrem de pozitiv din partea părinților și a copiilor.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?

 
Monica Tarmure: Am văzut și simțit pe propria piele ce înseamnă să nu primești educație financiară la timpul potrivit și, de asemenea, să o primești folosind metode adaptate vârstei și mediului din care ești.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale? 


Monica Tarmure:
A durat cam 9 luni să cercetăm piața și să validăm faptul că Investory este soluția potrivită pentru lipsa educației financiare.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?

 
Monica Tarmure: Grupul țintă a fost identificat din aproape în aproape printr-o cercetare de piață, calitativă și cantitativă, care a durat aproximativ 9 luni.

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?


Monica Tarmure:
Învățarea prin joc este de 10 ori mai eficientă decât orice alt tip de Învățare. Investory îi învață pe copii despre bani folosind tool-ul preferat al copiilor – telefonul. Investory transformă învățarea unor concepte financiare implicate într-o activitate amuzantă.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru? 


Monica Tarmure: Faptul ca înveți despre bani jucandu-te, investigând un mister.

Aveți deja clienți? 

 
Monica Tarmure: Da. Clienții noștri sunt părinții copiilor care joacă Investory. În viitorul apropiat ne dorim să avem drept clienți școlile și instituțiile financiare.

 


Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?

 
Monica Tarmure:Ne adaptăm constant la ceea ce ne spun userii și clienții noștri. Ascultăm cu atenție și adaugă modificări în urma unui proces de validare bine definit.

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Monica Tarmure:
Suntem o echipa foarte unită care lucrează împreună pentru același obiectiv. Ne ajutam reciproc și comunicăm foarte mult. Suntem ca o familie.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului?

 
Monica Tarmure: Investory se aliniază cu obiectivul 4 al Națiunilor Unite și anume accesul la educație de calitate.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?

 
Monica Tarmure: Ne dorim ca Investory să devină toolul cel mai folosit de educație financiară informală. Echipa va crește în raport cu dezvoltarea produsului și a businessului.

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?

 
Monica Tarmure: Investory are un model de Business B2C și , treptat, va implementa și unul B2B.

Care sunt greșelile pe care orice start-up la început de drum ar trebui să le evite?


Monica Tarmure:
Ne dorim ca Investory să devină toolul cel mai folosit de educație financiară informală. Echipa va crește în raport cu dezvoltarea produsului și a businessului. 


Care este un sfat de care îți mai amintești, care a schimbat parcursul startup-ului?

 
Monica Tarmure: Businessul trebuie să crească odată cu produsul. Aplicația e doar un tool care rezolvă problema. Businessul îl face vizibil și profitabil.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții?


Monica Tarmure:
Toata lumea greșește. MULT. Dar dacă ne aflăm aici, înseamnă că am găsit o modalitate prin care să rezolvăm greșeala și facem eforturi să nu o repetăm.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?

 
Monica Tarmure: Ne dorim să ridicăm o nouă rundă de finanțare pentru Investory. Suntem în punctul în care avem rețeta secretă pentru soluție și business, acum trebuie doar să o implementăm.

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »