Femyo

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Femyo vrea să atragă o investiție de 400,000 de Euro pentru a dinamiza dezvoltarea soluției sale de frontdesk pentru medici

Femyo este o platformă medicală adresată familiilor. Prin aplicația Femyo, care a fost lansată în 2018, oricine se poate programa la un medic fie pentru o consultație fizică, fie pentru una prin telemedicină. La rândul lor, medicii abonați economisesc până la 30% din timpul pe care îl petreceau răspunzând la telefonul cabinetului prin utilizarea unei centrale telefonice virtuale integrată cu programarea online.

În interviul de mai jos, co-fondatorul Femyo, Daniel Stan, a răspuns întrebărilor ROTSA.

Echipa Femyo compusă din: Daniel Stan, Claudia Munteanu, Alex Dumitrescu 

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit


Daniel Stan:
Suntem o echipă constituită din 3 fondatori. Echipa este formată din Claudia Munteanu care are background în administrație publică și digital health (Head of Partnerships Alodokter Indonesia și Thailanda); Alex Dumitrescu,  inginer IT cu numeroase proiecte internaționale în spate (Engineering Manager Pentalog) și eu, cu background în digital health și e-commerce în Asia de SE (VP în Alodokter, Rocket Internet și Alibaba).
Eu și Claudia am lucrat împreuna în Alodokter, cel mai mare startup de digital health din Asia de SE. Alex ni s-a alăturat puțin mai tarziu când am început să dezvoltăm prima noastră aplicație mobilă.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?


Daniel Stan:
Pentru o echipă mică este important ca membrii să aibă skill-uri complementare, să comunice ușor și să fie pregătiți pentru un volum foarte mare de muncă.

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Daniel Stan: Inițial ne-am gandit la un serviciu care să fie foarte utilizat și care să adreseze o problemă importantă și anume mortalitatea infantilă (România e pe ultimul loc în UE). În ciuda utilizării spectaculoase am avut probleme cu disponibilitatea utilizatorilor de a plăti servicii online, de aceea am pivotat și acum oferim abonamente direct medicilor. Aceștia pot oferi serviciile gratis pacienților și pot economisi timp pentru a face față volumului foarte mare de muncă pe care îl au pe durata pandemiei.

Care sunt realizările voastre până în acest moment? 


Daniel Stan:
Prima noastra aplicație Femyo – Sarcina și Bebe a fost aproape un an de zile pe locul 1 în Play Store, fiind prima aplicație medicală din România care a depășit 100,000 de instalări.
Al doilea nostru serviciu Femyo pentru cabinete are deja peste 100 de medici abonați cu aproximativ 170,000 de pacienți în grijă.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?


Daniel Stan: Ajunsesem la nivelul imediat sub CEO în companiile în care lucram și ne-am dat seama că nu mai avem unde crește dacă nu intrăm în antreprenoriat. Poate nu este cea mai inspirațională povestel însă cred că este o decizie în fața căreia sunt puși mulți angajați tineri care au avansat foarte repede. Trebuie să alegi între riscul de a eșua în antreprenoriat și riscul de a rămâne toată viața blocat în ierarhia unei companii.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale?


Daniel Stan: A durat mai mult de un an până când am înțeles suficient de bine piața și am identificat partenerii cei mai potriviți pentru a lansa acest serviciu.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?


Daniel Stan: Clienții noștri sunt acum medicii de familie și medicii specialiști cu cabinete particulare. Aceștia sunt singurii medici antreprenori din sistemul medical, deci singurii care au și interesul de a-și simplifica munca și puterea de a decide asupra modului în care își organizează activitatea.

Divider

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?


Daniel Stan: Pe segmentul nostru de piață cele mai multe soft-uri oferă doar administrarea relației cu CNAS, fără să ofere o simplificare a interacțiunilor cu pacientul.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru?  


Daniel Stan: Ce este wow este că reușim să integrăm toate comunicațiile într-un mod intuitiv, ușor de folosit și fără să fie nevoie ca medicul sau asistenta să învețe ceva nou. Folosim tehnologii cu care ei sunt foarte familiari, ca de exemplu email-ul.

Aveți deja clienți?


Daniel Stan: Da, avem peste 100 de medici care plătesc abonament. Cei mai mulți sunt medici cu mulți pacienți care vor să își reducă timpul petrecut la telefon.

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?


Daniel Stan: Primim feedback aproape zilnic și îl integrăm aproape imediat în oferta pentru toți medicii. Am ales să folosim platforme tehnologice foarte flexibile pentru a fi foarte agili în a ne adapta la ce ne cer medicii.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului? 

 
Daniel Stan: Încă de la început am încercat să rezolvăm o problemă socială (mortalitatea infantilă). Pe măsură ce business-ul a evoluat nu am făcut decât să avansăm în această direcție, să găsim permanent metode noi prin care să oferim servicii medicale persoanelor din medii defavorizate.

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Daniel Stan:
Este la fel ca în orice start-up, muncim 14-16 ore pe zi, inclusiv în weekend și de sărbători.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?


Daniel Stan: În următoarele luni vrem să adăugam o serie de poziții full-time la echipă, în special vânzări, customer support și ops și să continuăm dezvoltarea produsului pentru piața locală. În paralel vrem să facem teste și pe o piață externă din regiune.

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?


Daniel Stan: În 12 luni, prin parteneriatul pe care-l avem cu FNPMF și Orange vrem să creștem numărul de medici abonați la 1000.

Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?


Daniel Stan:
Este important să înțeleagă că tehnologia este doar un enabler. Am lucrat pentru un unicorn și pentru o companie care valorează acum peste jumătate de miliard, ambele pornind cu platforme tehnologice foarte simple (ex. wordpress).

Care este un sfat de care îți mai amintești, care a schimbat parcursul startup-ului?


Daniel Stan: Un sfat foarte util a fost să ne focusăm pe medic pentru a-l ajuta să ofere servicii mai bune pacienților.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față?


Daniel Stan:
În prima versiune a Femyo am făcut greșeala de a stabili dimensiunea pieței pe cifre din presă. S-au dovedit a fi exagerări care ne-au costat timp și bani.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?

 
Daniel Stan: Recent am depășit 50,000 de interacțiuni medic-pacient / luna prin sistemul Femyo și ne dorim ca până la sfârșitul anului să atragem o investiție de 400,000 de euro pentru dezvoltare.

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Întrebari frecvente

EduHack are loc în weekendul 11-12 decembrie 2021. Pentru anul 2021 este unul special, și noi ne-am adaptat, ne-am supra digitalizat și am inovat cu scopul de a-ți oferi cea mai interesantă experiență online.

Vom avea la dispoziție platforme de colaborare pentru echipe, intervenții live pe Youtube și Facebook, dar și conferințe și sesiuni de mentorat individuale și de echipe pe canale de voce, video și text. Totul este absolut online.

EduHack e deschis pentru toată lumea. Fie ești coder, designer, ești omul cu ideea, sau știi vorbești în public, la EduHack iți poți găsi echipa.

Tot ce iți trebuie e pasiune! EduHack nu are limită de vârstă, dar persoanele sub 18 ani vor trebui ne trimită un acord de participare semnat de un părinte după înregistrarea via email.

Da, poți. Dar s-ar putea îți fie greu termini la timp. Ai doar 36 de ore!

Recomandarea noastră e găsești o echipă de minim 2-3 persoane, cu abilitați diferite. De exemplu: o persoană codează, una știe design și o persoană organizează munca echipei și prezintă rezultatele voastre.

Dacă nu iți găsești echipă până când dam startul hackathonului, nu-i bai. Vom avea un eveniment dedicat formării echipelor. Așa nobody gets left behind.

ți dezvolți pe parcursul celor 36h ideea aleasă cu ajutorul mentorilor specializați de la care vei primi feedback și suport constant pe parcursul evenimentului. Te vei bucura de tot suportul nostru pentru a-ți duce la bun sfârșit proiectul, într-un mod accelerat și organizat.

La finalul competiției vei avea ocazia ți împărtășești soluția cu ceilalți participanți, mentori, jurați și publicul larg. Scopul este de a primi cât mai mult feedback și de a identifica noi oportunități de dezvoltare ale proiectului tău.

Înscrierile vor rămâne deschise până pe 10 decembrie. Noi vom comunica prin email cu cei înscriși înainte de începerea hackathonului. nu pierzi informații care ți fie de folos (de exemplu agenda întregului weekend și regulile de pitching), înscrie-te cât mai din timp.

Foarte buna întrebare!

Un hackathon e o provocare pe care o faci cu tine însuți: poți vii cu o soluție funcțională în 36 de ore. Vei trece printr-o învățare extrem de accelerată poți livra ce țiai propus. Dar vei învață și de la colegii de echipă și de la colegii cu care concurezi.

Abilitatea noastră de a fi creativi în rezolvarea problemelor este vastă și sigur vei întâlni oameni noi care te vor surprinde.

Un hackathon e și o oportunitate chiar pui în practică ideea aia de care tot zici tu ar fi fain fie. Și așa ți aduci contribuția la schimbarea de care toți avem nevoie. Și mai sunt și premiile (le anunțam curând). Cui nu-i place câștige ceva, mai ales după muncă intensă?

Noi zicem nu. E o experiență diferită, dar care poate fi la fel de interesantă și poate chiar mai provocatoare ca cea în mediul real.

Comunicarea în mediul virtual poate fi mai grea, așa va trebui înveți comunici clar cu coechipierii tai și cu mentorii. Va trebui găsiți metode creative prin care colaborați. Puteți strângeți toată echipa într-un singur loc, un Ground 0 al creativității. Sau puteți folosiți de tool-uri digitale de colaborare. Orice alegeți, teamwork și time managementul trebuie fie prioritățile voastre principale, pentru a termina hackathonul.

Am creat și momente de pauză unde puteți cunoașteți și celalalte echipe, dam share la poze cu tovarășii noștri îmblăniți, ne bem cafeaua împreună, sau doar stăm povestim până ni se aerisește puțin mintea. Mentorii vor fi și ei mereu pe poziții la tastatură, exact ca și cum ar fi acolo lângă voi în sală.

Eduhack nu își asumă proprietatea intelectuală a ideilor dezvoltate în cadrul hackathonului, astfel, ideea și proiectul tău rămân ale tale.

Te vom susține și după această competiție dacă te afli printre câștigători

Te rugăm să regăsești în cele ce urmează criteriile pe baza cărora vor fi evaluate propunerile de proiect de către jurați:

Criteriul 1: Impact

Descriere: Care este impactul acestui proiect (calitate vs cantitate)? Ce fel de problemă rezolvă (mică/mare)? Va ajuta un număr mare de persoane?

Criteriul 2: Creativitate

Descriere: Cât de inovativă este abordarea? Proiectul este o noutate, nu a mai fost implementat înainte sau este o îmbunătățire a ceva ce deja există?

Criteriul 3: Validitate

Descriere: Soluția este validă din punct de vedere științific? Va rezolva ceea ce își propune? Poate funcționa în lumea reală?

Criteriul 4: Relevanță 

Descriere: Proiectul răspunde provocării pentru care a fost realizat? Este o soluție completă sau va fi continuat? Este fezabil din punct de vedere tehnic? Cât de ușor de utilizat este soluția?

Criteriul 5: Prezentare

Descriere: Cât de bine a fost livrată prezentarea? Au fost relevanți în povestirea întregului proiect: provocarea, soluția și importanța acesteia?

Pentru a putea beneficia de expertiza mentorilor pe parcursul evenimentului este necesar să îți rezervi în documentul pe care îl vom face în acest sens ora și mentorul cu care îți dorești să discuți. Pentru a putea beneficia de mentorat, neapărat un membru al echipei trebuie să fie logat de serverul Discord al hackathon-ului EduHack2021 deoarece toate sesiunile de mentorat vor avea loc pe canalul de voce al echipei. 

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »

Application form FAQ’s

General aspects

  • A minimum number of 2 members per team are eligible to take part in the competition.
  • Each team can submit one and no more than one application.
  • The Venture Program Committee reserves the right to disqualify any submission that violates any of the points above. Disqualified submissions will not be reviewed and will receive no feedback.

Some questions first:

Any source of funding that has an equity ownership component, including funding from non-managing founders, is considered institutional and must be clearly identified in the proposal.

Teams that are in the process of securing arrangements for capital from any source must disclose the amounts and types of sources of capital (e.g.: Grants, Angel and or Venture Capitalists (“VC”)) as well as amounts and dates. This information shall be clearly identified in their submissions and Teams shall keep the Venture Program Committee aware of such developments throughout the selection process. Such information will be treated as confidential.

Applying teams must not have already established a legal entity for the project in question.

Which vertical do you consider the best match for your venture project?

Digital Tech is the core enabler of digital transformation, by providing secure, robust, responsive and intelligent communications and computation facilities.
In this category we have several targets: In networking, the focus lies in improving the mobile broadband infrastructure, network management tools based on software defined networks (SDN), and a multitude of IoT applications in the network area. In computing, we focus on Cloud Computing, Big Data, and Artificial Intelligence, especially technologies efficiently combining AI techniques such as machine learning and deep learning capabilities on top of the cloud & Big Data platform(s) in such a way that it leads to successful business. In security, we are looking for solutions on privacy, cyber security, and digital ID management. Of great interest are solutions enforcing the privacy-by-design paradigm and the minimality principle in balance with usability, and usage of user-controllable privacy policies and assurance levels. We are also looking for data privacy solutions for cloud services through implementation of advanced cryptographic techniques.
Keywords: Cloud Computing, Big Data, AI, privacy, cyber security, digital ID management

Delivery of innovative financial products and services through digital technology, with the objective of making financial systems more reliable, more transparent, and less dependent on central infrastructures.
Within this category, we are looking for disruptive solutions using blockchain technology for various applications, including payments, contract handling and voting. Technologies integrating Artificial Intelligence, pattern identification technologies, machine learning, natural language processing, homomorphic encryption and big data analytics are equally interesting. In addition, solutions improving interactions between customers and financial service providers, offering new and innovative approaches for customer relations and focusing on usability are part of the focus of the Digital Finance category.
Key words: blockchain technologies, pattern identification, machine learning, natural language processing, homomorphic encryption

Digital Industry covers the seamless process from production to retail and the related supporting functions such as logistics and consumer engagement.

We are looking for innovative solutions to improve efficiency in production and retail, to
better address customer needs, and to help save natural resources in manufacturing and logistics. This includes solutions creating value from big data collection, aggregation, analysis and visualization services (and their enabling technologies) for decentralized production management covering the complete product life cycle:
design, simulation, production, operation/consumption, maintenance, and consumer relationship frameworks. Value creation may also be achieved from dynamic and flexible omnichannel solutions for all kinds of commerce – physical, online or blended- which enable the seamless consumer experience in exploration, in choice of products, payment and delivery, as well as collection and analysis consumer trends and insight for logistics, retail operations and customer relationship management.
Keywords: Production and retail, manufacturing, IoT, logistics, big data

Digital Wellbeing leverages digital technologies to stay healthy (prevention/early detection) or cope with an existing chronic condition. Both physical and mental wellbeing are considered.
The solutions should enable consumers to be well-informed about their wellbeing and to be able to use digital instrumentation to monitor and improve their quality of life, according to the motto “an ounce of prevention is worth at least a pound of cure”. Good examples are products (unobtrusive sensors and actuators and associated software services) targeted at occupational and private health and fitness. The clear focus is on measures supporting prevention or secondary care for both physical and mental/cognitive impairments. Correlation of diverse data sources in a “big data”
6
approach is also important to get more relevant results. As the collected data is sensitive, privacy-aware systems are equally important. Solutions that delay the onset of physical and cognitive/mental conditions or cope with these conditions in a social context are considered as a triple win.
Keywords: prevention, fitness, monitoring, early detection, e-health

Digital transformation of the cities through centralized, participative and collaborative interactions between city actors: government, city service providers, industry, citizens.
In the information area, we are looking for solutions to allow municipalities or regions to evolve from Open Data to an Urban Information Framework, creating value from big and real time data, audio/video flows generated by any sensors, IoT, social networks, crowd sensing, etc. Examples of expected new business models include semantic data browsing, data brokerage and trusted services between data providers and customers, as well as hyper-local services and local Internet networks. Additionally, solutions for a clean, quiet, stress-less and cost-effective mobility are of interest. Mobility as a Service integrating public, private, peer-to-peer, conventional, decarbonized or autonomous transport means in seamless door-to-door mobility services. Augmented and virtual reality solutions for city planners and tourists in situ with valuable added information about the past and potential future of city sights. Also, solutions improving the safety in the cities are expected, either for exceptional events such as concerts, climatic events or terrorist attacks, or in daily life, in the street, at home or at work. Traditional centralized systems need to be enhanced with citizen participation and collaboration at each step of risk management: risk analysis, prevention and mitigation strategies, training, prediction and post-event analysis.
Keywords: mobility, safety, e-government

Selection process:

The selection process for the Growth Package will be performed by the Venture Program Selection Panel, appointed by the Venture Program Committee. The process will go through two phases:

• Application shortlisting, based on individual assessments provided by the Selection Panel members, followed by a consensus meeting.

• Interviews via video-conference with shortlisted teams.
Only shortlisted applicants will be contacted.

After individual assessments, the Panel will convene in a consensus meeting and select the applicants to invite to individual interviews, with the aim of gathering additional information and clarifying possible pending issues.

After the interviews, the Selection Panel will rank the shortlisted applicants and provide, by consensus, the list of the winners of the Growth Package Prize.

At least 3 Selection Panel members will individually rate each application according to the above listed Selection Criteria. Each category will be scored on a scale from 1 to 5 by the Panel members where:
• Poor – criterion is inadequately addressed or there are serious inherent weaknesses
• Fair – application broadly addresses the criterion, but there are significant weaknesses
• Good – application addresses the criterion well, but a number of shortcomings are present
• Very good – application addresses the criterion very well, but a small number of shortcomings are present
• Excellent – application successfully addresses all relevant aspects of the criterion. Any shortcomings are minor.
The maximum score attainable is 30.

Submissions that describe exciting technological breakthroughs but fail to show a clear path to commercialization will not score well. The goal of the EIT Digital Venture Program is not to fund science, but to support the execution of the MVP and the establishment of a new venture.
The selection will focus on how well the team has prepared the submission, i.e.
• Their solution to a clearly identified market challenge within one of the verticals, and the fit of the envisioned MVP to solve such a challenge demonstrated by the validation of at least a first mock-up prototype.
• The venture’s business model, how it’s going to be implemented and its scalability.
• Of the utmost importance, the quality of the team and its capability of executing the identified strategy, including clearly identified technical and business skills.
Key operational aspects during the execution stage and how the support provided may or may not have an impact on it.
• General quality of the presentation and demonstrated communication skills.

What are the criteria?

Describe the core knowledge and expertise of each team member, as well as any areas of competence still in need of development within the team. Be as open and honest as possible. Describe also the team’s access to knowledge and expertise in any specialist field outside yours but required to implement the solution envisaged, i.e. your product and / or service, and to establish your venture.

Through a 2 to 3 sentence statement, describe who is your customer and the challenge that your product and/ or service will actually solve or help to solve. Characterise clearly and quantitatively the current problems faced by customers with existing solutions (from competitors, direct and indirect).

Please, keep in mind that the Venture Program targets deep-tech based solutions. Start by describing your technology, the stage of technical development you are at and what the next critical steps in development are to establish your MVP and have your solutions ready to launch in the market. What makes it different (better) from
9
existing solutions? Participants must refrain from disclosing any confidential information for that purpose. In other words, do not describe how your technology works but rather explain what technology it is, what it does and how it meets customers’ needs. Also, explain your strategy for managing any Intellectual Property (IP) protection for your solution.

Through a clear, 2 to 3 sentence statement, describe your solution, the benefits for the customer and how it overcomes the problems identified in item 2. Be as quantitative as possible in the description of the benefits. For instance, do not just say that your solution “is better than..” but rather “enables XX% improvement in..”

Describe the main characteristics (margins; emerging; consolidation stage, other) of the market in which you will introduce your solution (product or service) and in which way your value proposition (to the customer) makes it an attractive opportunity for an investor. Include the financial needs for implementation and the projected returns for a hypothetical investor. Also, highlight how the market has been growing and how it is expected to grow in the foreseeable future. Always quote and reference your sources. You will also need to focus on market sizes for the total and the addressable markets respectively, and make clear any economic, political, and regulatory issues that may limit market access.

Global investors expect teams responsible for their projects to apply international best practice in managing the risks and achieving the objectives of the project. Risk management needs to be balanced with the opportunities presented in a timely and cost-effective manner. Clearly identify the main risks involved in your business model and strategy. Document the risks and the severity of any legal/regulatory issue (e.g. International standards, issues with privacy regulation, IP disclosures and protection strategies, etc.). Provide a discussion of the budgetary implications of dealing with the above risks, being honest about possible costs no matter how uncertain such estimates may be.