EXPERT SPORT CLUB - ESC

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

EXPERT SPORT CLUB - ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi. 

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Staff-ul clubului are acces la întreaga situație de la toate echipele, de la toți antrenorii, de la toate calendarele sportive de la toate secțiile, de la toți sportivii și părinții  clubului, oricând, de oriunde și în timp real. În funcție de nivelul de autoritate din club, fiecare rol (de la președinte, la club manager, antrenor principal, organizator de competiții, doctor, team manager) are acces doar la acele informații care este îndreptățit să le vadă/modifice/gestioneze și doar la echipele/sportivii pe care le/îi are în pregătire.

Situația financiară, restanțieri, estimări de încasare, fluxul de informare plata către sportivi, fluxurile de încasări de la abonamente la evenimente, task-uri, fișele sportivilor, programe de antrenament, întreg procesul de comunicare, totul se gestionează/realizeaza automat în timp real.

Platforma ESC este un ecosistem digital al întregului club, care evoluează și crește odată cu organizația. În interviul de mai jos, fondatorul startup-ului, EXPERT SPORT CLUB – ESC, Schiopu Dorin, a răspuns întrebărilor ROTSA.


Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Schiopu Dorin: Suntem doi fondatori (45%-45%), foști sportivi de performanta. Eu m-am dezvoltat profesional în Sales și Management, pe când asociatul meu, în zona IT, senior level, cu o experiență de peste 25 ani. Al treilea asociat (10%), activează tot în domeniul IT, a fost cooptat în echipă, pe parcursul dezvoltării acestui proiect, ca o recunoaștere a eforturilor depuse și a competențelor sale. Ne-am dorit să ne consolidăm echipa IT-tehnică, iar el a fost omul potrivit. Dorim sa devenim o echipa sudata si completa pentru acest tip de start up.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?


Schiopu Dorin: Îmbinarea optimă dintre tehnic IT și sport este secretul acestei platforme. Suntem market fit și suntem și tehnic IT cu dezvoltare inhouse. Toți împreună acoperim skills-urile de care este nevoie, în interiorul echipei: TEHNIC IT – SALES – MARKET – SPORT NETWORKING. În echipă mai există și alți programatori IT, dar care nu sunt asociați.

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Schiopu Dorin:
Ideea a venit de la nevoile propriului meu club de baschet (avem peste 250 de copii cu peste 500 părinți). Administrarea clubului, comunicarea cu părinții și sportivii, cash flowul încasărilor, centralizarea situațiilor în timp util, toate aceste probleme îmi consumau timp și bani. Atunci am simțit nevoia unui instrument care să facă în locul meu toate aceste lucruri automat. O astfel de soluție ar fi utilă si monetizabilă și pentru restul cluburilor world wide.

Care sunt realizările voastre până în acest moment? 


Schiopu Dorin: Dintre realizări, țin să amintesc dezvoltarea platformei până la faza de testare cu cluburi reale, peste 50 de cluburi și 3000 useri pe platformă. In 2-3 luni va fi gata si aplicatia pentru mobil.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?

 
Schiopu Dorin: Curajul și încrederea ne-au îndemnat să începem această afacere; fiind antreprenori, am crezut în ideea noastră și știam că succesul depinde în primul rand de munca și de perseverență, ingrediente de care nu ducem lipsa.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale? 


Schiopu Dorin: Am început dezvoltarea acestei platforme în 2020, aprilie.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?

 
Schiopu Dorin: După cum am spus, grupul țintă este format din toate cluburile care au aceleași nevoi ca și cele pe care le-am avut eu la clubul în care am activat.

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?


Schiopu Dorin: Este o soluție completă, care nu acoperă doar comunicarea, plățile online și calendarul ci are mai multe facilități în plus cum ar fi: baza de date a clubului, cash flow-ul încasărilor și creanțelor, modulele de monitorizare performante sportivi, rezultate teste, delegare sarcini, plăți online.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru? 


Schiopu Dorin: Faptul că oferă clubului într-un singur instrument tot ce are nevoie, Totul cloud, accesibil oricând, de oriunde și de pe orice tip de device, în timp real.

Aveți deja clienți? 

 
Schiopu Dorin: Nu avem clienți, doar viitori primi clienți care deja testează platforma gratuit, aceștia fiind cluburi sportive. Vom putea factura,  deci vom avea clienții în momentul în care terminăm aplicația de mobil și restul modulelor pentru antrenori.

 


Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?

 
Schiopu Dorin: Feedback-ul a venit constant spre noi din partea cluburilor care deja utilizează platforma. Pot spune că ne-am adaptat ușor, am fost deschiși și am găsit rapid soluțiile tehnice. Faptul că platforma a pornit de la nevoile constatate de noi, direct pe pielea noastră, ne-a permis să alegem de la început arhitectura și strategia de produs IT optimă.

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Schiopu Dorin: Consider că, fiecare muncește și performează în ceea ce este bun. Colaborarea și discuțiile ne ajută să înțelegem mai bine producția și piața, împreună, cu un concept unitar.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului?

 
Schiopu Dorin: Noi suntem și milităm pentru protejarea mediului, respectiv a planetei. De altfel soluția noastră este una de digitalizare a proceselor.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?

 
Schiopu Dorin: Dorim ca în decembrie 2022 să începem să avem revenue, în 2023 să ajungem pe breack even operațional, iar în 3 ani să avem ROI.

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?

 
Schiopu Dorin: La nivel de propunere, ne dorim să creștem lunar cu minim 5 cluburi noi aduse pe platformă, din momentul finalizarii ei.

Care sunt greșelile pe care orice start-up la început de drum ar trebui să le evite?


Schiopu Dorin:
Greșelile trebuie făcute, important este să poată fi corectate și să se poată învăța din ele. Progres și dezvoltare fără greșeli pe parcurs, nu există.


Care este un sfat de care îți mai amintești, care a schimbat parcursul startup-ului?

 
Schiopu Dorin: Un sfat valoros cu impact asupra ideii noastre a fost să facem această soluție în cloud nu software.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții?


Schiopu Dorin: Dacă este să fiu sincer, în viața mea de până acum am făcut și greșeli, dar și foarte multe lucruri bune; asocierea cu oameni nepotriviți, alegeri neinspirate, ezitări, cu toții am trecut prin acestea. Nu este relevant să dau exemple punctuale, dar ceea ce m-a ajutat de fiecare data a fost ca a doua zi să o iau de la capăt, să nu cedez și să cred în ceea ce vreau să fac, să cred în mine.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?

 
Schiopu Dorin: ESC va apărea pe piață indiferent dacă reușim să atragem un angel investor langa noi sau nu. Cluburile sportive pot să fie increzatoare că avem soluția pentru ele. Aceasta este cea mai importantă veste!

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »