Estiverde.ro

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Estiverde.ro, platforma de e-commerce eco-friendly, produse fără ambalaj de plastic

Lansată în 2020, Estiverde.ro este o platformă e-commerce eco-friendly, cu produse fără ambalaj de plastic, un startup născut din pasiunea comună a două prietene pentru produsele sustenabile. 

Ideea magazinului a venit fondatoarelor în mod natural, ca o urmare logică a nevoii de împărtăși cu alte persoane valori asemănătoare. Unicitatea magazinului constă în diversitatea brandurilor și a produselor listate și a filtrului aplicat pentru asigurarea calității produselor și sustenabilitatea producătorilor.

Magazinul s-a extins de la produse de îngrijire personală, în varianta inițială, la obiecte de casa și alte obiecte uzuale din plastic ce pot fi înlocuite cu alternative sustenabile. În viitor, cele două fondatoare își doresc dezvoltarea unor linii proprii de produse, extinderea spre un magazin fizic și implicarea în educare pe teme de mediu și sustenabilitate.

În interviul de mai jos, Miruna Iliescu, co-fondatoare Estiverde.ro, a răspuns întrebărilor ROTSA.

Co-fondatoarele Estiverde.ro: Miruna Iliescu și Ioana Rinea


Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Miruna Iliescu: Suntem două co-fondatoare, eu, Miruna Iliescu și Ioana Rinea. Ne-am cunoscut și am lucrat împreună în cadrul unor activități de voluntariat în 2014-2015 și am rămas prietene. Amândouă lucrăm momentan în IT și ne-am descoperit această pasiune comună legată de produsele sustenabile, făcând schimb de informații din research-ul pentru achizițiile personale.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?

Miruna Iliescu: Echilibru, valori comune, stiluri de viață complementare. 

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Miruna Iliescu
: Suntem două prietene care și-au petrecut ani la rândul timpul liber în analizarea și deslușirea etichetelor produselor de pe piață din dorința de a lua cele mai sustenabile decizii de cumpărare. Am ajuns astfel la concluzia că este nevoie de o atenție deosebită și timp considerabil pentru aceste lucruri, timp pe care mulți dintre noi nu îl avem. Ideea magazinului a venit natural, ca o urmare logică a nevoii de împărtăși cu alte persoane cu valori asemănătoare concluziile la care am ajuns noi.

Care sunt realizările voastre până în acest moment?


Miruna Iliescu: Lansarea platformei la final de 2020, în plină pandemie. Clienți la nivel național, din toate regiunile României, parteneriate cu producători locali sau europeni, număr mare de clienți care revin și după prima comanda, feedback pozitiv pentru produsele aduse de noi din Cehia.

Divider
Divider


Ce v-a determinat să începeți propria afacere?


Miruna Iliescu: Eu sunt la a doua firma, prima fiind deschisa în 2015. Pasiunea și interesul pentru antreprenoriat, dorința de a aduce un serviciu nou pe piața din România, dorința de a face mai ușoară viața și căutările pentru persoanele cu aceleași valori ca și noi.
   

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?

Miruna Iliescu: Majoritatea magazinelor online cu produse naturale au și branduri/produse cu ambalaje din plastic. Sau cele fără ambalaje din plastic au preponderent producători din China/Asia.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru?


Miruna Iliescu
: Diversitatea brandurilor și a produselor listate. Filtrul aplicat pentru asigurarea calității produselor și sustenabilitatea producătorilor.

Aveți deja clienți?


Miruna Iliescu: Da, atât femei cât și barbati interesați de mediul natural dar și de un stil de viață mai sănătos.

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?


Miruna Iliescu
: Am diversificat gama produselor oferite, extinzându-ne de la produse de îngrijire personală până la obiecte de casa și alte obiecte uzuale din plastic ce pot fi înlocuite cu alternative sustenabile.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului?


Miruna Iliescu
: Este una dintre valorile noastre fundamentale.

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic? 


Miruna Iliescu
: Extinderea spre producție proprie de variante sustenabile pentru produsele din supermarket.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?


Miruna Iliescu
: Dezvoltarea unor linii proprii de produse, extinderea spre un magazin fizic și implicarea în educare pe teme de mediu și sustenabilitate.


Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?


Miruna Iliescu: Să își impună targete prea înalte – este nevoie de așteptări realiste, parteneri, colaboratori și multă susținere.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față? 


Miruna Iliescu
: Nu le-as numi eșecuri, au fost lucruri care pot fi îmbunătățite – în sistemul logistic, în livrări, comunicarea cu clienții, UX website.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?


Miruna Iliescu
: În noiembrie facem 1 an și pregătim multe surprize!

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »