Encorsa HQ

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Encorsa HQ implementează proiecte de transformare digitală folosind tehnologii precum: platforme BPM, roboți RPA și asistenți virtuali de tip chatbot

Encorsa HQ implementează proiecte de transformare digitală a proceselor operaționale ale unei companii folosind tehnologii de automatizare low-code precum: platforme BPM, roboți RPA și asistenți virtuali de tip chatbot dotați cu inteligență artificială (AI).

În interviul de mai jos, co-fondatorul Encorsa HQ, Radu Margarit, a răspuns întrebărilor ROTSA.

Echipa Encorsa HQ 

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Radu Margarit: Encorsa are trei fondatori: Cătălin Profir, Răzvan Ogrezeanu și Radu Margarit. Toți trei avem background tehnic, dar fiecare din noi excelează într-o anumită zonă profesională. Cătălin este cel care este conectat la piață și la clienți, Răzvan stăpânește tehnologiile și coordonează echipa de dezvoltare, iar eu asigur conversia dintre nevoile de business ale clienților noștri și tehnologie.  Eu și Cătălin ne cunoaștem de 10 ani și am lucrat împreuna în mai multe proiecte. Dincolo de nivelul profesional suntem prieteni și cel mai important, avem aceleași valori și principii de viață. Pe Răzvan l-am cunoscut mai târziu dar ne-am dat seama foarte repede ca avem „chimie” și că putem împreuna să construim proiectul Encorsa. Diferențele de cunoștințe, experiența sau de personalitate nu ne dezbină ci din contră, ne ajută să formăm o echipă managerială multidisciplinară, puternică și bine sudată.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?

Radu Margarit: „Secretul” nostru este că în echipă, fiecare membru își poate pune în valoare setul unic de cunoștințe, experiența și abilități având ca fundație un set unic de valori si principii. Știm unde vrem să ajungem și știm că dacă ne facem treaba bine, fiecare în felul lui unic dar respectându-i pe ceilalți, vom ajunge acolo indiferent cât de greu sau de lung ar fi drumul.

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Radu Margarit: În 2019 eu și Cătălin eram implicați într-o altă companie în dezvoltarea de aplicații software la comanda, folosind tehnologie clasică pentru scrierea de cod. Noi am sesizat un trend care începea să ia tracțiune în acel moment și anume dezvoltarea de aplicații folosind tehnologii „low-code”. Așa că am decis să pornim o firmă nouă și să punem în practică această idee. Ulterior l-am întâlnit pe Răzvan, un tânăr cu mare potențial care se întorsese de curând în țară după finalizarea studiilor și voia să contribuie cu energia și abilitățile lui la  transformarea digitală a mediului de afaceri și guvernamental din România.

Care sunt realizările voastre până în acest moment? 


Radu Margarit: În doi ani am adus în portofoliul nostru 23 clienți și am crescut echipa de la 2 angajați la 21, în prezent. Cifra de afaceri estimată pentru anul curent este de 750.000 Euro urmând ca anul viitor să atingem și să depășim pragul simbolic de 1 milion de euro.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?


Radu Margarit: În primul rând toți trei suntem antreprenori și ne place „jocul” de a porni de la o idee și a ajunge până la o companie profitabilă. În al doilea rând, pe noi ne-a motivat dorința de a contribui la această oportunitate unică numită transformarea digitală a României prin procese de robotizare și chiar hiperautomatizare. Nu în ultimul rând, este vorba și de dezvoltarea noastră personală, Encorsa oferindu-ne mediul în care putem învăța, experimenta și crește ca oameni.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale?


Radu Margarit: Primul an a fost dedicat căutării și testării diverselor tehnologii și-am tot experimentat până am ajuns la soluțiile actuale. Dar drumul acesta al căutării nu se oprește niciodată pentru că piața evoluează rapid și apar mereu tehnologii noi. În plus clienții noștri evoluează în mod continuu și implicit și nevoile lor se schimbă permanent.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?


Radu Margarit: Am experimentat. Am început prin a ne adresa clienților mici și mijlocii pentru a testa viabilitatea soluțiilor și a ne consolida echipa. Pe drum ne-am dat seama că firmele mici și mijlocii nu sunt încă pregătite pentru transformarea digitală la nivelul propus de noi și atunci ne-am mutat focusul către companiile mari.

Divider

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?

Radu Margarit: Noi integrăm mai multe tehnologii inovative de digitalizare a proceselor “end-to-end” într-un mod unic. Este ca atunci când un scriitor folosește cuvintele potrivite pentru a scrie un roman bun. Cheia stă nu în cuvinte, ci în modul în care sunt ele alese și folosite pentru a transmite cititorului idei și emoții. În același mod creativ, noi combinăm tehnologii de ultimă generație pentru a rezolva într-un mod unic nevoile clienților noștri.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru?  


Radu Margarit: Elementul „wow” este că noi creăm spații digitale virtuale în care oamenii și roboții lucrează împreuna într-un mod care nu a mai fost posibil până acum.

Aveți deja clienți?


Radu Margarit: Avem deja clienți mici, medii sau foarte mari din diverse industrii. Pentru fiecare dintre ei am construit o soluție unică alegând tehnologiile optime de automatizare. Deși suntem pasionați de tehnologie, punem nevoia clientului deasupra tehnologiei pentru că rolul acesteia este să ajute la atingerea obiectivelor, nu este un scop în sine.

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?


Radu Margarit: Învățăm din fiecare proiect și ne ajustăm în mod continuu procesele, modul de lucru și tehnologiile pe care le folosim, intern sau pentru a dezvolta soluții pentru clienții noștri. Nu toate proiectele au fost profitabile, dar noi nu suntem supărați din această cauză pentru că ele sunt lecții care ne-au arătat că nu facem lucrurile atât de bine precum ar trebui. In plus, luăm în mod continuu feedback de la clienții existenți, de la clienții potențiali și de la parteneri. Credem mult în învățarea continuă la nivel individual, de echipă sau de companie.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului? 

 

Radu Margarit: Prin însăși natura activității noastre și anume digitalizare proceselor contribuim la protecția mediului prin reducerea amprentei de carbon a clienților noștri.

În privința responsabilității sociale ne propunem să contribuim prin două proiecte importante aflate în lucru. Primul proiect se referă la sprijinirea dezvoltării pieței forței de muncă prin reconversie profesională organizând cursuri gratuite de low-code pentru non specialiști IT. Al doilea proiect este cel de sprijinire cu tehnologie a unui proiect de voluntariat care oferă asistenta medicala părinților care au probleme cu copii mici.

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Radu Margarit: Lucrăm cu oameni tineri și avem un program de lucru ultra-flexibil. Se lucrează în mod hibrid, de la birou sau remote în funcție de preferința individuală. Nu contează prea mult intervalul orar în care lucrezi ci mai mult contează să ai randament și să îți poți executa taskurile în mod eficient. Credem că oamenii pot face performanță dacă sunt pasionați de ceea ce fac și încercam sa alocam oamenii potriviți pe fiecare proiect în parte. În plus, fiecare coleg înțelege cum munca lui contribuie la succesul proiectului și implicit la rezolvarea nevoii clientului.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?


Radu Margarit: Vrem să continuăm procesul de dezvoltare al companiei atât prin extinderea pieței, cât și prin dezvoltarea echipei. La nivelul soluțiilor oferite planurile de dezvoltare sunt concentrate pe integrarea algoritmilor personalizați de „machine learning” care să ne permită extinderea în continuare a capabilităților oferite de spațiul digital virtual pe care îl punem la dispoziția clienților.

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?


Radu Margarit: Până acum ne-am dublat în fiecare an cifra de afaceri. Și ne propunem să păstrăm acest ritm și în viitor. Extinderea pieței în afara țării este următorul pas logic, dar nu vom face acest lucru înainte sa ne consolidam prezenta în piața internă, echipa și modul de lucru.

Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?


Radu Margarit: Atenție la cash-flow pentru că oricând pot apărea evenimente neprevăzute! În cazul nostru după nouă luni de activitate a început pandemia și câteva luni de zile majoritatea proiectelor noi au fost blocate. Al doilea element important este dificultatea de a găsi oamenii potriviți. Piața muncii în domeniul IT este extrem de competitivă și dacă nu reușești să crești echipa nu vei putea susține proiectele.

Care este un sfat de care îți mai amintești, care a schimbat parcursul startup-ului?


Radu Margarit: Gândește mare! Nu îți limita orizontul doar pentru ca ești mic și la început de drum. Lumea este a celor care au curaj.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față?

 

Radu Margarit: Prima noastră soluție a fost concepută pentru companii mici, pornind de la experiența noastră anterioară. Din păcate însă multe companii mici nu au viziunea necesară pentru a investi în transformarea digitală. Înțelegând importanța de a fi digital, nu aloca suficiente fonduri pentru acest tip de proiecte. Așa că după ce am avut zeci de întâlniri cu potențiali clienți, am înțeles ca nu vom reuși în aceasta zonă de piață în acest moment. A fost greu să admitem că am greșit poziționarea, dar ne-am luat lecția și am schimbat segmentul de piață.

A doua lecție a fost că uneori tehnologia de ultima generație promite mult, dar nu întotdeauna poate să livreze pe măsura așteptărilor. Am investit într-un proiect de realitate augmentată care ne-a demonstrat ulterior că din păcate capabilitățile tehnologice nu sunt încă la nivelul așteptărilor utilizatorilor. Așa că, în ciuda banilor și a energiei investite, am acceptat realitatea și am pus proiectul în așteptare pentru anul următor când sperăm ca tehnologia ne va putea permite să livrăm soluții la nivelul de calitate așteptat.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?


Radu Margarit: Tocmai am câștigat, în urma unei licitații, proiectul de implementare a unui chatbot inteligent într-o mare companie din domeniul energetic. Chabotul va îmbunătăți, simplifica și accelera relația dintre companie și clienții săi. Ne bucurăm că prin implementarea acestui proiect Encorsa va putea să asigure transformarea digitală a unui serviciu furnizat pentru milioane de clienți finali din România. 

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »