DriveGrade

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

DriveGrade propune un nou standard în evaluarea comportamentului rutier, încurajând prudența la volan

Înființat în 2018, DriveGrade propune un nou standard în evaluarea comportamentului rutier. Misiunea companiei este de a încuraja prudența la volan și de a forma o comunitate de șoferi de nota 10. Cu cât șoferii conduc mai prudent, aceștia vor putea colecta puncte pe care apoi le vor putea valorifica la colaboratorii DriveGrade.

În viitor DriveGrade își dorește să devină partenerul asiguratorilor locali și să colaboreze cu ei în vederea creării unor oferte dedicate pentru șoferii care folosesc aplicația.

În interviul de mai jos, Andrei Radoi, co-fondatorul DriveGrade, a răspuns întrebărilor ROTSA.

Co-fondatorul DriveGrade: Andrei Radoi

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Andrei Radoi
: Eu, Andrei Rădoi și Vladimir Nussem, partenerul meu cu care am validat proiectul și cu ajutorul căruia am avut prima colaborare cu un asigurător local.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?

 

Andrei Radoi: Pasiunea pentru inovație. Înțelegerea comună a industriei de asigurări.

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Andrei Radoi
: Povestea a început pe la sfârșitul anului 2017 când am citit un studiu despre schimbările majore în industria mobilității o dată cu introducerea condusului autonom. Una dintre industriile care urma sa fie cel mai mult transformată era industria asigurărilor auto care la acest moment prezintă costuri foarte mari de administrare, costuri foarte mari cu rata daunelor, lucruri datorate și numărului mare de incidente. Condusul autonom urmează sa scadă semnificativ numărul de incidente.

Încurajarea condusului prudent deasemenea poate contribui la aceasta reducere și mai mult poate întoarce avantaje considerabile către asigurat și o îmbunătățire clară a portofoliului asiguratorilor.

Care sunt realizările voastre până în acest moment?

 
Andrei Radoi: În primul rând mă bucur mult ca l-am cunoscut pe Vladimir prin pur networking după ce am participat la Commons Accel, cohorta 2. Acolo unul dintre mentori mi-a spus sa discut cu el și m-am bucurat să putem vorbi pe aceeași limbă.

A doua realizare mare a fost colaborarea cu un asigurător local care ne-a ajutat să rafinam modelul de business în așa fel încât să punem în evidență beneficiile pentru această industrie prin reducerea ratei daunei.
 
A treia realizare a fost trecere de pasul 1 în EIC Accelerator – un fond de accelerare al Uniunii Europene unde ne dorim să cerem investiția necesară pentru a angaja între 20 – 25 specialiști și programatori pentru a funcționa precum o companie matură focusată pe dezvoltarea unui product roadmap ambițios, dar și pentru a avea protecție financiară pentru măcar 4 ani.
Divider
Divider

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?


Andrei Radoi: Pasiunea pentru inovație și dorința de a ne pune amprenta în mediul antreprenorial cu ceva unic și cu un potențial de scalare cel puțin european.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?


Andrei Radoi
: Așa cum am învățat într-unul din incubatoarele la care am participat, metoda se numește Experiment Design. Practic putem spune că pe piața locală avem un target total de 400 de mii de utilizatori șoferi între 18 și 45 de ani cu mașini până în 10 ani vechime.

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?

Andrei Radoi: Conceptul DriveGrade, deși poate avea concurență de la asiguratori locali, companii de fleet management și chiar onboard telematics, vine sa deschidă interacțiunea între toți acești actori prin consimțământul utilizatorilor. Acest lucru va facilita apoi integrarea și comunicarea dintre ei dar și comunicarea cu service-uri sau producători auto sau distribuitori de piese de schimb.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru?


Andrei Rădoi
: Sistemul deschis pe care îl propunem și soluția care dorește să recompenseze șoferii. Practic cu cât vei conduce mai prudent vei putea colecta puncte pe care apoi le vei valorifica de la colaboratorii DriveGrade.

Aveți deja clienți?

 

Andrei Radoi: Încă nu avem un model comercial activ. Acesta este momentan dependent de dezvoltarea ecosistemului care include nu doar versiunea completă a aplicației mobile dar și un Fleet Manager, un Campaign Manager și o zonă dedicată raportărilor așa cum va fi ea solicitată de partenerii/clienții din zona B2B.

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?


Andrei Radoi: Încă nu putem răspunde la aceasta întrebare, dar avem deschiderea necesară, iar experiența în domeniul user experience ne va ajuta să rafinam interacțiunea pentru viitorii utilizatori

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Andrei Radoi
: Consider că fiecare dintre noi este direct responsabil de cât vrea sa muncească pentru această idee. Momentan este ușor de gestionat fiind doar 2 și neavând încă o echipă completă. Cred însă că o data ce exista dedicare va fi suficient pentru a mișcă proiectul din punctul A în punctul B.

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?


Andrei Radoi
: În clipa de față este important pentru noi să lansăm primul model comercial. Acesta va adresa atât B2C cât și B2B. Ulterior, în faza următoare, dorim să explorăm chiar patentarea alături de un asigurător local a unui nou tip de asigurare.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului?


Andrei Radoi
: Încurajarea condusului prudent poate aduce incredibil de multe beneficii nu doar prin educarea șoferilor și evoluția către un ecosistem mult mai predictibil, dar toate aceste îmbunătățiri vor conduce și la consumuri reduse de combustibil sau costuri reduse de mentenanță asociate mașinilor. 

Exista în plan și punctarea cu bonusuri suplimentare pentru mașini electrice sau hibride, dar și prin alinierea cu politicile publice.
 

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?

 

Andrei Rădoi: Așa cum menționam mai devreme, dorim să avem șansă de accesa fondurile europene ce ne-ar permite să angajam între 20-25 de specialiști într-o companie matură. 

Între timp căutăm o finanțare de aproximativ 125.000.00 EURO pentru a pregăti și lansa prima versiune comercială a ecosistemului.

Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?


Andrei Radoi: Momentan cred ca am fost expuși foarte puțin la situații unde am fi putut greși. Cred însă ca unul din lucrurile care trebuie evitate este lipsa de deschidere către feedback și rigiditatea.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?


Andrei Radoi
:
Fiind un startup la început de drum și neavând încă un partener local oficial din industria asigurărilor ne dorim să discutam cu orice asigurător care este dispus să creeze alături de noi viitorul în industria asigurărilor. 

Mai sunt aproximativ 8 luni de zile, timp în care putem răspunde la pasul 2 al proiectului trimis către Uniunea Europeană, pas care ar trebui să fie susținut de câteva luni de experimentare a produsului în producție. Putem face acest lucru împreună.

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »