BOOKR

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

BOOKR, aplicația de rezervări online cu tur virtual 3D al locației, crește engagementul clienților cu 350%

Înființat în 2021 la Cluj-Napoca, BOOKR este prima aplicație de rezervări online de servicii, cu posibilitatea unui tur virtual 3D al locației. Prin turul virtual 3D, BOOKR determină un engagement al clienților cu locația cu 350% mai mare decât prin clasicele imagini 2D.

De asemenea, platforma oferă o mai bună gestionare a programărilor și statistici prin monitorizarea vizualizărilor și vânzărilor efectuate, care permite optimizarea strategiei de marketing și customer care. 

Pe de altă parte, platforma aduce multiple beneficii clientului final dintre care cel mai important fiind faptul că poate vedea locațiile în delaliu din confortul de acasă, grăbindu-i astfel procesul decizional.

În interviul de mai jos, Flavius Fulea, co-fondator și CEO BOOKR a răspuns întrebărilor ROTSA.

Echipa BOOKR, de la stânga la dreapta: Andrei Covaciu (CTO), Flavius Fulea (CEO) și Radu Vîtca (CPO)

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?

 

Flavius Fulea: Suntem 3 co-fondatori: eu, Flavius Fulea (co-fondator și CEO), sunt în antreprenoriat de peste 8 ani și sunt co-fondator al unei soluții de securitate software pentru bănci. Am venit în echipă cu experiența tururilor 3D, pentru că sunt și fondator al unei firme care livrează astfel de tururi. 
Andrei Covaciu (co-fondator și CTO) este developer și are experiență de peste 7 ani în industria IT, în companii cum ar fi National Geographic sau Betfair, iar în urmă cu un an a început primul său proiect antreprenorial, o rețea bazată pe mesaje audio numită Empathy. 
Radu Vîtca (co-fondator și CPO) e în antreprenoriat de 4 ani și și-a dezvoltat propria academie de barbering. 

Așadar, skill-urile noastre complementare au dus la crearea soluției de programare pentru saloane din România și nu numai care să aibă și tururi virtuale. 

Cu Andrei m-am intâlnit pentru prima data într-o companie de outsourcing, în cadrul careia am și avut un prim proiect împreună. Radu, în schimb, era deja in cercul de cunoscuți al lui Andrei.

 

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?

 

Flavius Fulea: Nu credem in clișee, însă suntem de părere ca o echipa sănătoasă și echilibrată din toate punctele de vedere are nevoie de o multitudine de skill-uri complementare. Este nevoie de acel pachet complet de aptitudini care sa poată fi la randul lor integrate foarte ușor.
Totodată, personalitatea membrilor echipei noastre este de fapt AS-ul nostru.

Cum a început povestea startup-ului? Cum v-a venit aceasta idee?

BOOKR a apărut tocmai ca un răspuns al nevoilor manifestate de oamenii care lucrează în industria prestării de servicii, în special pentru cei din domeniul B2C. Mai presus de atât, era nevoie de mai mult decat o aplicație de booking.

Divider

Care sunt realizările voastre până în acest moment?

 

Flavius Fulea: Până în prezent suntem prezenți în 13 orașe din țară, cu un număr total de 116 business-uri înrolate în aplicație și 2500 de useri activi. În ceea ce privește turul virtual 3D, ne bucurăm de o adopție de aproximativ de 60%.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?

 

Flavius Fulea: Scopul principal nu a fost direcționat către un model de business. Ne-am dorit să livrăm o aplicație mult mai complexă față de ce era deja existent pe piață, iar coincidența a făcut ca unul dintre primii clienți BOOKR (stilistul lui Andrei), să vina cu un aport important asupra business-ului.

 

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?


Flavius Fulea: Conceptul „mai mult decat o aplicație de booking” ne reprezinta foarte bine, deoarece oferim un pachet mult mai complex de servicii pentru business-uri din diferite domenii și industrii.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru?


Flavius Fulea: Dacă ar fi sa alegem un singur element „wow” al produsului nostru, acesta ar fi turul virtual 3D, prin intermediul căruia nu doar că avem noi de caștigat ca și business, însă oferim un avantaj extrem de important și clienților noștri.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?

Atât numărul mare al programărilor, cât și timpul pierdut gestionării lor, era deja o problemă existentă pe piață în rândul prestatorilor de servicii.
Astfel, businessurile erau deja în căutarea unei soluții de digitalizare, fapt care a facut validarea noastra pe piață să fie mai simplă și mai rapidă.

Aveți deja clienți?

 

Flavius Fulea: Așa cum aplicația isi propune centralizarea tuturor business-urilor in domeniul serviciilor, putem spune ca ne bucurăm de o diversitate de clienți, din diverse domenii, precum: cosmetică, hairstyle, medicină și estetică dentară, fitness, etc.

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale?

 

Flavius Fulea: Nu cred ca exista un start vs. finish prea bine predefinit când vine vorba de identificarea unei soluții. Dacă e sa vorbim despre evoluția pe care am avut-o în ultimele luni, putem afirma că ideea s-a conturat și dezvoltat pe parcursul a două luni..

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?

 

Flavius Fulea: În proportie de 80% aplicația a fost dezvoltată pe baza feedback-ului continuu de la clienți și beneficiari. Considerăm că suntem mai mult decât deschiși atunci când vine vorba de feedback-ul clienților noștri.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?

 

Flavius Fulea: Dorim să extindem aplicabilitatea soluției și către alte industrii. Planurile de viitor implică în primul rand dezvoltarea echipei și a produsului, ținând cont de finanțarea care va veni.

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?

 

Flavius Fulea: Creșterea adoptării pe piață necesită optimizarea performanțelor afacerii prin economisirea timpului și creșterea nevoii de a minimiza administrarea. Principalii factori majori care determină creșterea sunt însuși prestatorii, precum și consumatorii care sunt dispuși să adopte aceste schimbări. Schimbări, care nu ar fi deloc problematice, deoarece statisticile arată că 60% dintre clienți prefera programarile online. Dimensiunea pieței globale a software-urilor de programare este așteptat să ajungă la $ 546 milioane până in 2026, de la $ 205 milioane in 2018.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?

 

Flavius Fulea: Ducem experiența de booking VR la cea mai mare conferința de antreprenoriat feminin, The Woman. Totodată foarte curând vom face un anunț foarte important cu privire la startegia noastră so …stay tunned.

Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?

 

Flavius Fulea: Majoritatea startup-urilor își doresc sa fenteze creșterea organică, aspect care pe termen lung nu-i va ajuta să se dezvolte corect.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față?

 

Flavius Fulea: Experiența mea anterioară a avut un impact major în modul in care am structurat și dezvoltat startup-ul. A fost un element cheie, care ne-a ajutat să evităm greșeli tipice începutului, dar din nou, skill-urile complementare au făcut ca tot procesul sa fie unul mai ușor de parcurs.

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »