Startup Reaktor – Up to 300,000 Euros for Startup Internationalization
Early-stage technology startups from Southeastern Europe can expand into ten countries and secure between 50,000 and 300,000 euros in the fifth edition of the go-to-market
ATLAS.app
Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*ATLAS.app este o platformă digitală de sănătate și wellbeing, prezentă pe piața din România din anul 2016.
Reunește peste 1.000 de specialiști verificați și licențiați în psihoterapie, medicina, nutriție, coaching, parenting și consiliere financiară, care oferă suport atât utilizatorilor individuali, cât și celor din mediul corporate (prin intermediul parteneriatelor încheiate cu companii de top din domeniile Retail, Banking, IT, Telecomunicații).
Serviciile ATLAS sunt disponibile 24/7, de oriunde, oricând, pentru a le fi alături tuturor celor care au nevoie de ajutor specializat într-un cadru familiar și discret.
În interviul de mai jos, Mihai Bran, co-fondator ATLAS.app, a răspuns întrebărilor ROTSA.
Mihai Bran, co-fondatorul ATLAS.app
Mihai Bran: Am pornit inițial cu o idee în care am crezut enorm, cu Bogdan Lefter. Am fost colegi de grădiniță și de școală primară, iar de atunci am rămas prieteni.
Eu sunt medic psihiatru, Bogdan are formare profesională de jurist și un background solid de management de proiecte de software development.
Noi suntem co-fondatorii platformei și co-owneri.
De la această echipă de doi prieteni buni cu un vis mare și neprecupețind niciun efort de a-l transforma în realitate, echipa noastră a ajuns în 5 ani la aprox. 30 de membri și adună atât specialisti IT, cât și analiști de business, oameni de vânzări și specialisti în dezvoltare și inovație.
Mihai Bran: ”Echipa potrivită” este mereu în dinamică, în funcție de etapa de dezvoltare. Noi punem mare preț pe autonomia și responsabilizarea colegilor noștri, credem în onestitate, iar optimismul ne este vârf de lance în fiecare acțiune.
Mihai Bran: Am făcut medicina din vocație și m-am specializat în psihiatrie cu dorința de a contribui la starea de bine a oamenilor, atât din punct de vedere fizic, cât și din punct de vedere psiho-emoțional.
Practica din cabinet și interacțiunea directă cu pacienții m-a condus la ideea că mediul online poate să fie un canal care să faciliteze mult accesul și confortul oamenilor care înțeleg și acceptă că la un moment dat au o problemă și vor să o rezolve cu suportul unui specialist. Pe lângă rezolvarea problemei de acces facil pentru cei aflați la distanță, în alte orașe din țară sau din străinătate, online-ul mai rezolvă un alt aspect extrem de important: vulnerabilitatea persoanei care, aflată într-o situație delicată în legatură cu propria sa sănătate sau devoltare personală nu se simte confortabil să se expună fizic mergând la un cabinet unde, eventual să se întâlnească cu un cunoscut. Ecranul nu este așadar în acest caz o barieră, ci un mediu extrem de propice deschiderii la dialog onest, o bază de neegalat în domeniile în legatură cu starea de bine.
Mihai Bran: Cea mai mare realizare este că lucrăm cu aceeași pasiune ca la început. Această pasiune a făcut ca, în prezent, să ajungem să oferim pe ATLAS.app servicii de mental health, telemedicină și wellbeing pentru peste 100 000 oameni.
Mihai Bran: Identificarea soluției actuale reprezintă cumulul experienței dobândite în cei 5 ani. Suntem o platformă de tehnologie, știm că “soluția actuală” nu este permanentă și de aceea inovația și dezvoltarea sunt arii cărora le acordăm întreaga noastră atenție.
Mihai Bran: Inițial, din practica mea de cabinet, dar și din cercurile de colegi și prieteni psihoterapeuți și medici. Ulterior, odata cu evoluția platformei și a experienței dobândite, am accesat date și studii din cercetări științifice riguros documentate.
Grupul țintă este și el în dinamică. În prezent și din fericire pentru noi toți, aceste aspecte devin pe zi ce trece, din ce în ce mai evidente, apanajul oamenilor educați și cu acces la mijloace moderne de comunicare. Cu toată modestia, știm că participăm și noi la acest proces de educare. Este, de fapt, unul dintre obiectivele noastre principale: să apelezi la un psihoterapeut sau să discuți preventiv cu un medic, precum și să contactezi un coach, un specialist în nutriție sau un specialist financiar nu sunt semne de slăbiciune, din contră.
Mihai Bran: Am început ca un proiect de inovare în care am investit resurse personale. Obiectivul nostru prioritar nu a fost și nu este câștigul financiar, ci să contribuim cu ce știm la starea de bine a oamenilor într-un context în care aspectele legate de sănătatea emoțională și fizică, precum și cele legaate de dezvoltarea personală, lasă mult loc pentru îmbunătățiri.
Mihai Bran: Cei care ne aleg ne spun că au făcut-o pentru ușurința interacțiunii cu platforma, pentru conectarea rapidă cu specialistul potrivit nevoii lor și pentru volumul mare de articole extrem de bine documentate și validate știintific, la care au acces gratuit pe blog.
Mihai Bran: Dorința noastră onestă de a oferi oamenilor care ne accesează suportul necesar atunci când au nevoie de acesta, în conditții de maxim confort și siguranță.
Mihai Bran: Considerăm că feedback-ul este instrumentul optim pentru dezvoltare și pentru o experiență pe gustul clientului. De aceea fiecare feedback este pentru noi prilej de bucurie, nu de puține ori a contribuit enorm la optimizarea platformei, deci e parte integrantă din activitatea de îmbunătățire continuă.
Mihai Bran: Credem că prin efortul de educație, platforma are o componentă socială cu cu impact semnificativ. În afară de asta, inițiem periodic și suntem parteneri în proiecte de responsabilitate socială și de protecția mediului. Ultimul proiect de CSR derulat a fost dedicat femeilor victime ale violenței în familie, cărora le-am pus la dispoziție gratuit serviciile din platformă.
Mihai Bran: Autonomie, responsabilitate și obiective bine definite.
Mihai Bran: Pe termen scurt ne propunem să inițiem proiecte și în afara țării.
Mihai Bran: Pentru noi, greșelile au fost foarte utile în procesul de învățare, atât timp cât nu se repetă. Așadar, nu consider că trebuie evitate greselile, ci că ele trebuie asumate și “lecția” primită folosită cu înțelepciune. Știți cum se zice: cea mai sigură soluție ca să nu greșești este să nu faci nimic, deci…
Mihai Bran: “Încercați altceva cu sănătatea, online nu o să meargă”. Altceva nu am încercat, dar altfel, da. Și iată, sănătatea merge și online.
Mihai Bran: Păstrez surpriza. Veți afla în curând.
*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.
Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.
Early-stage technology startups from Southeastern Europe can expand into ten countries and secure between 50,000 and 300,000 euros in the fifth edition of the go-to-market
Kids Finance oferă o soluție completă de educație financiară pentru copii, concentrată pe dezvoltarea de obiceiuri financiare sănătoase, utilizarea unui card de debit smart pentru școlari, totul livrat într-un mod interactiv și folosind gamification, prin intermediul aplicațiilor mobile conectate ale părinților și copiilor.
Cruze este o aplicație de corporate carpooling care conectează angajații care fac naveta la și de la locul de muncă, cu mașina. Cu ajutorul aplicației, colegii care locuiesc în aceeași zonă sau care au rute similare se pot conecta și partaja o călătorie împreună la și de la locul de muncă.
Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.
Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.
Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.
Aeroponix Robotics este prima companie care dezvoltă cel mai eficient sistem de producere și creștere a plantelor din România. Mai mult de atât, viitorul agriculturii se bazează pe un consum redus de apă și energie, favorizând consumul crescut de aer. Aeroponix Robotics se declară a fi schimbarea în România.
ROTSA este o organizație non-guvernamentală care se implică activ în comunitate prin inițierea de proiecte și programe pentru dezvoltarea, creșterea și susținerea ecosistemului național de start-up-uri de tehnologie.
Romanian Tech Startups Association
E-mail: contact@rotsa.ro
Adresă: Cluj-Napoca, România