Appointfix

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Appointfix, aplicația de gestiune programări care face viața mai ușoară profesioniștilor din frumusețe, fitness și wellness

Înființat în 2015, în Oradea, Appointfix este o aplicație de gestiune programări care face viața mai ușoară profesioniștilor din industriile de frumusețe, fitness și wellness din întreaga lume.

În prezent Appointfix are aproximativ 60.000 utilizatori activi lunar, dintre care aproximativ 8.000 plătesc un abonament lunar sau anual. Marea majoritate a utilizatorilor sunt din SUA.

În 2020 Appointfix a încheiat anul cu o cifră de afaceri de aproximativ 500.000 euro, iar pe anul acesta își doresc să depășească 650.000 euro în venituri.

În interviul de mai jos, Flavius Sărăcuț, co-fondator şi director de produs Appointfix, a răspuns întrebărilor ROTSA.

Appointfix este un produs creat de echipa Mobiversal

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Flavius Sărăcuț
: Appointfix este un produs creat de Mobiversal, o companie de dezvoltare aplicații mobile fondată in 2011. Compania a fost fondată de către Alin Mercheș, Flavius Sărăcuț și Cristian Streng, primii doi dintre fondatori având împreună în prealabil și alte startup-uri tot in domeniul software și chiar un exit cu unul dintre produse în 2009.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?

Flavius Sărăcuț: Noi ca și fondatori am încercat să ne completam unul pe celălalt în ce privește aria fiecăruia de expertiză.
Alin avea experiență pe partea de management/business development, eu (Flavius) aveam know how pe zona de marketing, iar Cristian era omul cu expertiză tehnică. Cred că a contat mult în cazul nostru și că eu cu Alin am mai lucrat mult timp împreună înainte și astfel am putut construi pe o bază solidă. 
Dacă ar mai fi un lucru foarte important vis-a-vis de formarea echipei, ar fi faptul că am oferit acțiuni în produs oamenilor din echipă, cuantumul lor variind desigur în funcție de momentul intrării în echipa și de know-how-ul cu care venea fiecare membru al echipei. 

Divider

Cum a început povestea startup-ului? Cum v-a venit această idee?


Flavius Sărăcuț
: Cum spuneam, compania noastra Mobiversal a fost fondată în 2011 și pentru început am construit aplicații mobile la comandă pentru clienți dar am avut din start în minte aceasta dorință de a lansa produsele noastre proprii. Acest lucru s-a concretizat în 2015 cu Appointfix, iar ulterior am lansat în 2019 un al doilea produs, numit FieldVibe, fiecare dintre produse având echipa sa dedicată.
Când am lansat Appointfix ne-am gandit la mai multe idei de produs, dar cumva acest tool de management al programarilor pentru micii prestatori de servicii ni s-a părut a fi cel mai potrivit.

Care sunt realizările voastre până în acest moment?


Flavius Sărăcuț
: În prezent Appointfix are aproximativ 60.000 utilizatori activi lunar, dintre care aproximativ 8.000 plătesc un abonament lunar sau anual. Marea majoritate a utilizatorilor noștri sunt din US. În 2020 am încheiat anul cu o cifră de afaceri de aproximativ 500.000 euro, iar pe anul acesta ne dorim să depășim 650.000 euro în venituri. La capitol realizări cred că trebuie să pomenesc, nu în ultimul rand, și echipa Appointfix care e o echipă bine închegată de oameni talentați și care cred în posibilitatea de a avea succes la nivel global cu un produs dezvoltat 100% în Oradea.  

Divider
Divider

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?


Flavius Sărăcuț: Cred ca e vorba despre spiritul antreprenorial, despre dorința de a începe ceva de la zero și să vezi că îl duci undeva sus de tot.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?


Flavius Sărăcuț
: Inițial am pornit cu ideea unui tool de management a programarilor pentru micii prestatori de servicii în general. Aveam în mare o idee cam cine ar putea-o folosi dar nu am nișat tool-ul, deci aveam foarte mulți utilizatori hairstylisti, dar aveam ca utilizatori și oameni care aveau business-uri de curățenie (home-cleaning) de exemplu. Ulterior din 2020 ne-am hotărât să ne nișăm mai mult pe industria de înfrumusețare și fitness, fiindcă peste 70-80% din useri erau din această zonă. Acest lucru ne ajuta și ca marketing, dar și să putem construi un produs bine targetat pe aceste categorii. 

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?

Flavius Sărăcuț: Cred că marele plus care îl avem față de concurență este expertiza pe zona mobile, aplicația noastră mobilă fiind mult mai bună decât ce au concurenții, care au niște aplicații pornite de pe desktop și migrate spre mobile. Noi am pornit invers, de la mobile direct și acesta cred că este încă avantajul nostru. Alt lucru este și că punem un mare accent pe experiența de customer support.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru?


Flavius Sărăcuț
: Foarte mulți oameni folosesc produsul nostru pentru mementourile SMS, aplicația fiind capabilă să trimită un SMS care amintește clientului să nu uite de programare. Pare un lucru banal, dar multora chiar le-a schimbat viața prin faptul că nu mai trimit ei mesajele și prin faptul că evită frustrarea asociată cu timp și bani pierduți când cineva nu apare la programare.

Aveți deja clienți?


Flavius Sărăcuț
: Avem în jur de 8.000 clienți ce plătesc un abonament, marea majoritate fiind femei din industriile de înfrumusețare (hair-stiliști, manichiuriste, makeup artists etc), fitness (antrenori fitness, aerobic etc.) și wellness (maseuri etc.).

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale?


Flavius Sărăcuț
: Procesul nu e încheiat ci e în plină desfășurare. 
În 2015 am lansat un MVP pe Android cu funcții foarte puține, care era gratuit și am adunat într-un an cam 10.000 de utilizatori, fără prea mult marketing. Atunci ne-am dat seama că ideea prinde și timp de un an am dezvoltat o varianta mult îmbunătățită a produsului, iar în 2017 am lansat și varianta iOS și planurile pe bani. De atunci până azi, ascultăm continuu ce vor clienții și dezvoltăm produsul în mod continuu.

 

Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?

 

Flavius Sărăcuț: Suntem constant în contact cu clienții noștri și îi incurajam să ne dea feedback. A fost o perioada grea pentru ei fiindcă a trebuit să închidă business-urile temporar în pandemie, dar lucrurile își revin. De cand a început pandemia derulăm constant campanii promoționale, să le putem oferi soluția la un preț mai accesibil.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului?


Flavius Sărăcuț
: Nu cred neapărat într-un „program” de responsabilitate socială. Pentru noi ca antreprenori, responsabilitatea noastră socială sunt angajații noștri (spre 40 în întreaga companie) și clienții noștri (spre 60.000 de utilizatori lunar). Pentru angajați, încercăm să le oferim mult mai mult decat un salariu decent și condiții la locul de munca, am creat acest program prin care ei devin acționari în produs, iar în momentul în care vom avea un exit, se vor bucura de beneficii împreună cu noi. Iar legat de clienții noștri, care sunt în mare măsură oameni care lucrează în mod independent, care încearcă să-și construiască un business de la zero, încercăm prin software-ul nostru să le fim sprijin și să le facem viața mai ușoară, lucru mărturisit de mulți din ei, avand în prezent pe App Store și Google Play spre 10,000 ratinguri sau review-uri, cu o medie de 4.7 din 5. 

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?


Flavius Sărăcuț
: Anul acesta vom lansa o versiune care va permite și managementul angajaților, adică intrăm și pe zona de mici business-uri unde lucrează 2-5 oameni, exemplu saloane, săli fitness cu mai mulți traineri etc. 
Ne-am propus să creștem echipa și în acest an și vrem să dezvoltăm și o versiune pentru computere a aplicației, aceasta permițându-ne să creștem suma încasată de la un client.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?

 

Flavius Sărăcuț: Vrem să dezvoltăm în continuare atât echipa cât și produsul, exista încă foarte mult loc de inovare.


Care sunt greșelile pe care orice startup la început de drum ar trebui să le evite?

 

Flavius Sărăcuț: Să construiești un MVP mult prea complex fără a avea feedback concret din piață, ar fi cel mai periculos lucru. Deci cred că mare parte a greșelilor e în aceasta zonă a balansului între ce cred eu ca antreprenor că ar merge și ce crede piața/utilizatorii.

Care este un sfat de care îți mai amintești și care a schimbat parcursul startup-ului?


Flavius Sărăcuț: Nu am ceva concret în minte ca răspuns, dar ce vreau să spun e ca un startup e o lungă serie de iterații prin care încerci să duci lucrurile mai departe. Nu am avut evenimente majore care să ducă startup-ul în jos sau în sus, a fost mai mult o creștere continua lină.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții? Cum ați făcut față?

 

Flavius Sărăcuț: Are legatura răspunsul cu ce am zis mai sus. 
Am o poveste de eșec dar nu din Appointfix ci dintr-un alt startup ce l-am început prin 2009, se chema Shelfster și se vroia o alternativa la Evernote care era atunci la stadiu destul de incipient. Tot în perioada aceea era creștere mare și pe zona social cu Facebook etc, și noi am pornit de la o idee simpla de a salva/ține minte informații utile dar ne-am gandit noi că ar fi fain să avem și o componentă socială. Adică dacă eu salvez o informație legat de ceva anume, să pot vedea oameni cu interese similare.  Dintr-o dată ideea a devenit mult mai complexă, iar când am lansat ne-am trezit că oamenii nu o foloseau. Timp de 2-3 ani am avut o echipă completă, am încercat multiple pivotari, dar nu am reușit nicicum să căpătăm tracțiune și practic nu a generat niciun revenue. 
A fost o lecție care ne-a costat cam 130.000 euro, dar am învățat că trebuie să începem cu un MVP mai ieftin și să creștem treptat.

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »