Aeroponix Robotics

Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem*

Aeroponix Robotics, prima companie care dezvoltă cel mai eficient sistem de producere și creștere a plantelor din România

Aeroponix Robotics este prima companie care dezvoltă cel mai eficient sistem de producere și creștere a plantelor din România. Mai mult de atât, viitorul agriculturii se bazează pe un consum redus de apă și energie, favorizând consumul crescut de aer. Aeroponix Robotics se declară a fi schimbarea în România.

În interviul de mai jos, fondatorul startup-ului Aeroponix Robotics, Ștefan Arsene, a răspuns întrebărilor ROTSA.

Ștefan Arsene

Cine sunt membrii echipei și care este background-ul vostru? Ați mai lucrat împreună? Cum v-ați întâlnit?


Ștefan Arsene:
Start-up-ul a fost lansat de către o echipă, având o tentativă comună, echipă care pe parcurs s-a desființat datorită lipsei de fonduri, astfel am rămas singur.

Care este secretul creării echipei potrivite, în cazul vostru?


Ștefan Arsene: Bagajul de experiență din spate și lupta de a încerca mereu să avem o evoluție în proiect.

Divider

Cum a început povestea startup-ului?


Ștefan Arsene: Prin anul 2018 am rămas timp de 10 zile fără apă în Bacău. Am descoperit că lacul de acumulare din județul Bacău-Valea Uzului era pe jumătate secat. Momentul cheie în care am luat decizia de a dezvolta sisteme care să producă plante cu un consum extrem de redus de apă a venit în urma unei discuții cu paznicul de la baraj, aflând că peste 85% din apa potabilă este consumată în agricultură. Așa am ajuns la sisteme de aeroponie, singurul care am încercat, nefiind altcineva care să le producă în țară.

Care sunt realizările voastre până în acest moment? 


Ștefan Arsene: Premiul câștigat în 2018 la competiția ,,Future Maker”, urmat de alte participări la diverse competiții adăugate la portofoliu.

Ce v-a determinat să începeți propria afacere?

 
Ștefan Arsene: Lipsa de sprijin din țară și dorința de a dezvolta o schimbare eficientă a modului în care sunt utilizate resursele reprezintă doi dintre factori importanți la care se alătură ideea de a genera o schimbare în România.

Cum ați reușit să identificați grupul țintă?

 
Ștefan Arsene: Încă nu a fost identificat momentan. 

Prin ce se diferențiază ideea voastră de cele existente deja pe piață?


Ștefan Arsene: Soluția este în continuă dezvoltare, bazându-se pe simplitatea sistemului, eficiența și standardizarea lui. Un sistem ultra-ușor a cărui caracteristici consider că sunt mai mult mai bune decât la restul.

Care credeți ca este elementul “wow” al soluției/produsului vostru? 


Ștefan Arsene: Este wow faptul că sistemul se bazează pe simplitate, iar tehnologiile aduse sunt noi în România.

Aveți deja clienți? 

 
Ștefan Arsene: Încă nu. 

Cât de lung a fost procesul identificării soluției actuale? 

Ștefan Arsene: A durat 2 ani și jumătate pentru a ajunge la sistemul actual.


Cum v-ați adaptat feedback-ului venit din partea pieței?

 
Ștefan Arsene: Am observat că piața din România este atipică, adică are prea mult pământ și prea multă apă, cu toate acestea putem spune că ne-am adaptat bine.

Cum definiți cultura muncii în cadrul startup-ului?


Ștefan Arsene: Sunt de părere că pentru a atinge rezultatele dorite este nevoie de muncă, implicare și perseverență. Chiar dacă rezultatele vin mai greu, muncind acestea nu încetează să apară.

Cum vă poziționați în ceea ce privește responsabilitatea socială și protecția mediului?

 
Ștefan Arsene: Prin natura activității am generat un sistem independent energetic, fapt ce ne oferă o poziționare optimă în fața acestei responsabilități. Singurul consumator de energie ar rămâne frigiderul de acasă. 

Cum v-ați propus să creșteți din punct de vedere economic?

 
Ștefan Arsene: Prin căutarea unor potențiali investitori din Europa și înființarea unei companii la nivel internațional.

Care sunt planurile de viitor în relație cu echipa, produsul etc.?

Ștefan Arsene: Principalul obiectiv este creșterea numărului de membri în echipă, oameni pasionați de tehnologie, deschiși și dornici de a face ceva.

Care sunt greșelile pe care orice start-up la început de drum ar trebui să le evite?


Ștefan Arsene: Greșelile apar indiferent de pregătire, odată apărute este important să le privim dintr-o perspectivă optimistă, datorită lor se ivesc noi oportunități de a găsi soluția potrivită. În ceea ce ne privește pe noi, consider că greșelile au fost generate de prea mult entuziasm și de foamea de după.


Care este un sfat de care îți mai amintești, care a schimbat parcursul startup-ului?

 
Ștefan Arsene: Unul dintre cele mai valoroase sfaturi pe care le-am primit este că orice sumă de bani se duce ușor, astfel am înțeles că trebuie să avem grijă cum îi consumăm și mai ales, pe cine avem în echipă.

Toată lumea eșuează. Poți povesti eșecurile care v-au învățat cele mai valoroase lecții?


Ștefan Arsene: Depinde în mare măsură de perspectiva cu care privim lucrurile, acum am ajuns să le privesc detașat. Am înțeles că dacă se pierde o bătălie trebuie să spunem ok, am pierdut și să trecem la următoarea, având încredere că trebuie să vină și timpul nostru.

Ce noutate / știre importantă poți anunța despre startup-ul vostru în acest moment?

 
Ștefan Arsene: Ca noutate am generat un sistem standardizat gata de pus pe piață, desigur, în tot acest demers avem nevoie de ajutor.

*ROTSA (Romanian Tech Startups Association) a lansat seria de interviuri “Tech Startups to watch in the Romanian Ecosystem”, un proiect editorial în varianta digitală care își propune să facă cunoscute publicului larg poveștile de succes ale startup-urile de tehnologie de pe plan local. Scopul acestor interviuri este de a crește vizibilitatea în piață, a numărul de clienți și identificarea unor posibili investitori care să rezoneze cu profilul business-ului.

Proiectul va cuprinde o serie de articole lunare ce vor fi publicate pe site-ul ROTSA într-o sesiune dedicată și se adresează în special startup-urilor de tehnologie din Romania la început de drum, care au creat deja un prototip sau o primă versiune a produsului lor.

Citește și...

EXPERT SPORT CLUB – ESC, platforma care digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv

Platforma ESC digitalizează întreaga activitate de management a unui club sportiv, atât pe orizontală cât și verticală. Este extrem de utilă atât pentru cluburile mici cu o singură secție sportivă și 2-3 echipe, cât și pentru cluburile multisport cu 3-4k sportivi.

Sportivii și părinții au în conturile lor toate informațiile necesare de la programul de antrenamente, calendarul competițional și de pregătire, prezențele la antrenamente și evaluări, situația financiară completă (curentă și istoric), plăti online, fișa sportivului până la situația echipamentelor și viza medicală. Ei pot interacționa din conturi pentru confirmări, generând informații pentru platformă în timp real.

Citește mai departe »

Investory – joc de educație financiară pentru copii, care îi învață conceptele financiare în mod intuitiv utilizând explicații adaptate vârstei lor

Investory este prima soluție care combină lecțiile clasice de educație financiară cu tehnologia modernă și cu metoda de învățare prin joc. Până pe la 13 ani, copilul tău este un mic savant. Metoda de învățare prin joacă îl ajută să construiască un plan și să îl urmărească, să experimenteze și să învețe din greșeli și să gândească rațional și critic.

Citește mai departe »